Organeduc Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Hoe kan ik vanuit de lijstweergave records overbrengen naar een Excelbestan, waarbij ook geneste velden uit een ander bestand meegenomen worden. Per record kan het wel, simpelweg Ctrl-C in FMP en Ctrl-V in Excel. Dat is echter veel werk bij 180 records en niet echt geautomatiseerd. Quote
0 Rony Rabijns Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Simpel toch ... ? Kies uit je file menu EXPORT RECORDS, geef je exportfile een naam, kies een locatie om te bewaren (SAVE) op je schijf, en selecteer ten slotte bij TYPE bvb TAB, DBF, WKS, ... iets wat Excel kan openen en klaar is kees. Het aantal geexporteerde records zal gelijk zijn aan je gevonden reeks (FOUND COUNT) in FM PRO. Je zal na de BEWAAR (SAVE) een dialoogvenster krijgen waar je de velden kan selecteren die jij wenst te exporteren, zowel uit het actief bestand (CURRENT FILE) als uit een gerelateerd bestand (via het popupje boven de veldenlijst) Quote
0 Organeduc Posted January 20, 2004 Author Posted January 20, 2004 Dank voor je vlotte antwoord. De mogelijkheid die je aangeeft heb ik ook al uitvoerig getest. Alles w2erkt dan natuurlijk ook. Maar... de moeilijkheid zit hem dan ook juist in gegevens die in het bestand met een invoerlijst zijn opgenomen vanuit een ander niet gerelateerd bestand. Hoe je dat ook aangeeft met de exportmogelijkheid, het wordt door FM gewoon niet meegenomen. En daar gaat het nu juist om. Quote
0 Rony Rabijns Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 de moeilijkheid zit hem dan ook juist in gegevens die in het bestand met een invoerlijst zijn opgenomen vanuit een ander niet gerelateerd bestand. dat begrijp ik niet. als je gegevens dmv een invoerlijst in een veld plaatst staan die toch in dat veld van het aktieve bestand, onafgezien hoe de invoerlijst is samengesteld of waar die vandaan komt. kan je dat bestand eens posten plz Quote
0 Organeduc Posted January 22, 2004 Author Posted January 22, 2004 Omwille van privacybescherming vind ik je laatste vraag wat moeilijk, maar ik wil kijken of ik er toch nog op terug kom. Akkoord? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 22, 2004 Posted January 22, 2004 Omwille van privacybescherming vind ik je laatste vraag wat moeilijk? kan je geen clone maken bvb en vullen met een paar nepgegevens ? het gaat ten slotte toch maar om het principe uit te leggen. ik denk dat ik (wij) je adequater kan (kunnen) helpen met een voorbeeldje van jouw. het zal voor jou veel meer duidelijkheid scheppen in het relationele wereldje van FileMaker Pro. Quote
0 Organeduc Posted January 25, 2004 Author Posted January 25, 2004 Bij deze de clone. Het diirde wat langer omdat het forum voor mij weer eens niet bereikbaar was. Ben erg benieuwd. BPV-Systeem.zip Quote
0 Dr_Flash Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 Je kan toch ook in layout mode "sample data" aanvinken onder het menu View? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 Je kan toch ook in layout mode "sample data" aanvinken onder het menu View? Dr, het is lang geleden dat ik nog zo`n goeie gehoord heb ! Quote
0 Rony Rabijns Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 Organeduc, ik heb je files gedownload, maar kan je me vertellen vanuit welk bestand je wat wil exporteren (welke relatie bvb) ? Quote
0 Organeduc Posted January 26, 2004 Author Posted January 26, 2004 Ik sta er stom verbaasd van dat je de bestanden hebt kunnen ontvangen. Het forum was voor een groot deel van mijn pogingen weer absoluut onbereikbaar en ik heb daarom verschillende pogingen ondernomen om bestanden te uploaden. Intussen heb ik niet stilgezeten en ben ik tot de ontdelkking gekomen dat ik kan exporteren, mits je bij de exportopties er altijd voor zorgt, dat je uit de gerelateerde bestanden direct exporteert en dat niet doet via het hoofdbestand waaraan de andere bestanden gerelateerd zijn. Het is me dus gelukt. Maar als je het toch wil uitzoeken, probeer dan eessn of je vanuit het bestand koppelingen zelf, bijvoorbeeld de praktijkdocent kunt exporteren. Heb je trouwens daadwerkelijk mijn bestanden ontvangen? Ik heb op geen enkele manier kunnnen waarnemen dat ik ze verstuurd heb. Hoe zou dat kunnen? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Maar als je het toch wil uitzoeken, probeer dan eessn of je vanuit het bestand koppelingen zelf, bijvoorbeeld de praktijkdocent kunt exporteren. dat lukt, ik heb als export gekozen voor : Bedrijf en Bedrijven::gekoppeld praktijkdocent en dan krijg ik "OLDENKOTTE","Koops" en na controle in jouw fiche blijkt dat te kloppen. Heb je trouwens daadwerkelijk mijn bestanden ontvangen? Ik heb op geen enkele manier kunnnen waarnemen dat ik ze verstuurd heb. Hoe zou dat kunnen? tuurlijk heb ik die ontvangen, ttz gedownload, je kan hierboven (een paar posts terug) toch op download klikken ? Quote
0 Organeduc Posted January 27, 2004 Author Posted January 27, 2004 Zou je me ook eens kunnen zeggen wat je van de opzet van de bestanden en de erbijhorende scripts vind? Ik twijfel sterk over de kwaliteit van de basisopzet, maar misschien onnodig. Voor goede raad ben ik altijd in. Quote
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2004 Posted January 27, 2004 Zou je me ook eens kunnen zeggen wat je van de opzet van de bestanden en de erbijhorende scripts vind? als ik een paar uur echt de tijd heb, wil er wel eens induiken, maar dat is niet voor morgen. Quote
0 Organeduc Posted January 27, 2004 Author Posted January 27, 2004 Perfect, haast je niet. Toch fijn dat je het even doet. Vr. groet. Quote
Question
Organeduc
Hoe kan ik vanuit de lijstweergave records overbrengen naar een Excelbestan, waarbij ook geneste velden uit een ander bestand meegenomen worden.
Per record kan het wel, simpelweg Ctrl-C in FMP en Ctrl-V in Excel.
Dat is echter veel werk bij 180 records en niet echt geautomatiseerd.
14 answers to this question
Recommended Posts