Ga naar inhoud
  • 0

Print probleem


Prizerak

Vraag

Ik heb een simpel kasboek, gewoon in en uit niets speciaals
om de juiste facturen erbij te hebben heb ik een popup knop met daarin een slider voor het geval er twee of meerdere facturen aanwezig zijn 
Om de factuur uit te printen is er een print knop.

Om te printen heb ik een layout gemaakt met daarin de drie containers 
en een script om te printen waarin gezegd wordt , ga naar gerelateerde record en print 

Tot zover werkt het, factuurknop aan klikken hij pop op met de juiste factuur, print drukken hij selecteert de juiste factuur , maar bij het printen komt niet de factuur er uit.

de print layout laat netjes de juiste gegevens zien maar de schermafdruk laat faktuur 1 zien " record 1" 
ik heb gegoogeld en sites afgespeurd wat dit kan zijn zijn. maar kom er niet uit 

Wat die ik nu fout 

alvast bedankt 

Kasboek.fmp12

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je gebruikt de opdracht 'ga naar gerelateerde record'. Je hebt echter geen relatie gedefinieerd in je relatiegrafiek. Vervolgens open je deze "gerelateerde" records in een nieuw venster. De recordpointer wijst dan naar record 1 en dus zie je de info die je bij record 1 hebt opgeslagen en dat bij ieder record dat je zo print. Je aanpak moet dus radicaal anders. Er zijn verschillende mogelijkheden maar ik zou als eerste toch wel een unieke ID bij ieder record definiëren zodat je het juiste record aaan de hand van die ID kunt zoeken via een zoek opdracht of relatie.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd waarin ik een ID heb aangebracht, een relatie en wat wijzigingen in het scriptje. Dit om zo dicht mogelijk bij jouw eigen idee te blijven. Deze methode van iets in het record afdrukken mbv gerelateerde records via dezelfde tabel (een z.g. self join) is niet gebruikelijk, maar kan wel. Logischer is om die facturen niet in de tabel met overige informatie op te slaan maar in een eigen, gerelateerde tabel waar dan alleen de inhoud van die containers in staan, maar dat voert op dit moment wellicht iets te ver.

Kasboek 2.fmp12

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...