Ga naar inhoud
  • 0

respons van Filemaker


jw

Vraag

Ik had eerst een 27inch Mac uit 2011. Die werd wat langzaam. Daarom in 2019 een nieuwe aangeschaft.

Ik heb nu een 27inch iMac uit 2019, i5, 3,1 Ghz, 40Gb geheugen met Catalina.

Ik zou zeggen, een toffe machine. Maar als ik mijn eigen Filemaker applicatie gebruik, dus vanaf de lokale schijf, en ik type in een tekstveld een offerte, dan ijlt het scherm iets na bij mijn typ-handelingen. Dit merk ik ook als ik een stukje tekst wil markeren om er uit te halen. Net of mijn machine super langzaam is.

Zou dat aan Filemaker kunnen liggen ( ik gebruik nu versie 18 )? Of is het OS te zwaar voor de iMac?

Of ben ik zelf te snel? 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu (nog) een vergelijkbare iMac uit 2012, maar de problemen die je beschrijft komen me niet bekend voor.

FileMaker is niet altijd even stabiel, maar het komt maar zelden voor dat hij mij niet bij kan houden. Weet niet wat je allemaal op de machine in de achtergrond hebt draaien? Maar dat kan er natuurlijk wel voor zorgen dat de processor (ook) druk is met andere processen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...