Jump to content
  • 0

Globalen beheren via het internet

Rony Rabijns

Question

Posted

In de applikaties die draaien bij mijn klanten, plaats ik op een layout een globaal veld, type container. Ik wil die globaal vanop afstand kunnen beheren. Ttz, ik wil dat er regelmatig een andere JPG verschijnt als inhoud van die container.

Ik heb zitten experimenteren met FTP en SMTP.

FTP :

ik plaats op mijn FTP-server een JPG-bestandje, hoe kan ik FM Pro (die bij mijn klanten draait) dat JPG-je laten ophalen ? Ik heb al zitten zoeken in de Troi File Plug-in, maar daar kan ik volgens mij geen FileSearch doen op het internet.

SMTP :

ik kan vanop mijn laptop een JPG versturen naar een mailbox die door de FM PRO applikatie bij mijn klanten wordt leeggehaald (via POPit bvb). Maar hoe krijg ik die attachment in mijn container ? Ik weet dat de meeste email programma's hun attachments bewaren in een bepaalde directory, maar is dat altijd zo, ook bij ongelezen berichten bvb ?

Iemand dezelfde hersenkronkels al eens opgelost, of proberen op te lossen ?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

We zijn ondertussen al 13 uur verder en nog steeds silentium triplex. Toch weer geen WZSG-vraag zeker?

Na de security problems die ik gehoord heb over webcams en microfoons, lijkt dit toch niet zo speciaal! Misschien moeten we een hacker uitnodigen op de derde confituursessie :wink: .

• 0
Posted

ok dan,

Een Globaal is globaal zolang het 't eigen station betreft. Kort gezegd een globaal kun je niet veranderen op afstand.

Je kunt wel een globaal.fp5 maken.

• 0
Posted
Een Globaal is globaal zolang het 't eigen station betreft. Kort gezegd een globaal kun je niet veranderen op afstand.

klopt, maar als ik in de host de globaal kan laten aanpassen, is die wel globaal wel voor iedereen op het netwerk aangepast na een close en open van de bestanden. en dat laatste is perfekt te automatiseren.

jouw tweede voorstel kan ook.

maar de vraag blijft wel : hoe krijg ik die afbeelding daar ter plaatse en in mijn globaal.

• 0
Posted

Als je in filemaker niet het bestand opslaat maar slechts de verwijzing er naar dan kan je toch iedere keer een nieuw plaatje met de zelfde naam uploaden.

Het oude plaatje wordt dan eenvoudig overschreven door de resente.

En filemaker zal de nieuwe versie tonen zonder dat je iets hoeft te doen.

Of is dit te simpel :roll:

• 0
Posted
Als je in filemaker niet het bestand opslaat maar slechts de verwijzing er naar dan kan je toch iedere keer een nieuw plaatje met de zelfde naam uploaden.

dat is inderdaad ook een mogelijkheid die te overwegen is.

misschien is het inderdaad te simpel. ik ga een paar testjes doen. De applikatie waar dit in toegepast gaat worden, draait nationaal op een 60-tal locaties. De situatie ter plekke is bij wijze van spreken 60 maal verschillend. Niet iedereen bvb een "permanente" online verbinding met het net, er zijn op dit moment nog steeds 5.0 en 5.5 licenties draaiende, enz ...

• 0
Posted
Kan je dit nu met 8.5 niet oplossen door middel van een web viewer object?

Peter, het is ook zo opgelost intussen met de Webviewer. Werkt prachtig. Ik zit met een tweetalige applicatie en kan nu zelfs zeer eenvoudig de juiste banner in de juiste taal op het juiste scherm toveren.

YES. I love Filemaker.