Ga naar inhoud
  • 0

Script on server


jw

Vraag

heeft iemand ervaring met de scriptstap: Perform Script on Server?

Ik heb een rekenroutine die duurt op de desktop 5 sec, eenmaal op de server gezet duurt deze 2 minuten.

Kan ik dan simpelweg deze vir Script on Server aanroepen?

Of werkt dit niet zo simpel?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet zo goed waar de winst in zit. Ik gebruik een herhalend containerveld. 48 vakjes (= 12 maanden in vieren gedeeld ). Daar zitten kleurtjes in, bmp-bestandjes van 1 pixel, 67K per stuk. Die lees ik uit. Tel het aantal en de postitie. Via een urenverrekening en teamverdeling maak ik in een tweede tabel dan een of meer records aan met ook een herhalend veld ( 96 vakjes = 12 x 7 = 12 weken ) en kleur de vakjes weer in. 

Verder worden de regels in een portaal getoond. Maar daar heb ik, denk ik, geen last van omdat het script over andere layouts loopt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bestandjes van 1 pixel die 67K zijn is fors… ik heb zelf wel eens met png’s gewerkt, maar die waren nog niet eens 1K…

48 * 67K is toch nog wel een aardige hoeveelheid data. En als je dat dan ook nog eens in portalen laat zien… tel uit de hoeveelheid dat die steeds opgebouwd moet worden. In de unicode lettertypen zitten ook vaak blokjes. Die kun je misschien ook wel gebruiken i.p.v. containers met afbeeldingen.

Link naar reactie
  • 0

Die BMP-bestandjes: hebben die dan allemaal dezelfde kleur? Ik bedoel, zijn ze alleen bedoeld als visuele terugkoppeling en als telling 'aanwezig/niet aanwezig'? Een png bestaande uit 1 of 4 pixels is inderdaad een paar bytes. Bovendien geloof ik dat BMP wel een heel inefficiënte gegevensstructuur heeft. FileMaker probeert van grafische bestanden bovendien om mbv een MD5 checksum te bepalen of precies hetzelfde bestand al opgeslagen is. Dat veroorzaakt toch een hoop processing die je sowieso kunt vermijden door getallen op te slaan (1 en 0) en de display op de client via een conditional formatting te doen.

Link naar reactie
  • 0

Prima vragen en interessant. Het uitvragen van de host is bedoeld om te bepalen of het script vanaf de server kan wordt aangeroepen of dat het bestand lokaal staat en dus door een desktop-versie.

Dan het bestandje. Als ik een 1pixel bmp maak is het 56 bytes.( geen 67k ) Dus daar vergiste ik me in.

Als je overigens op een layout een vierkantje tekent en deze kopieert naar het containerveld is deze rond de 3500 bytes of meer. afhankelijk welke opmaak je deze meegeeft.

Een conditionele opmaak is eigenlijk geen optie. Dan ben ik niet vrij om de kleur te laten berekenen. En te ingewikkelde rekenformules in deze opmaak vind ik geen goed idee. Die staan dan op een layout. Of ik moet dan weer gaan werken met custom functies. Maar dat levert met nog geen universele kleurkeuze op.

Of is daar een truc voor?

 

Link naar reactie
  • 0
On 3/19/2021 at 6:52 PM, jw said:

Een conditionele opmaak is eigenlijk geen optie. Dan ben ik niet vrij om de kleur te laten berekenen. En te ingewikkelde rekenformules in deze opmaak vind ik geen goed idee. Die staan dan op een layout. Of ik moet dan weer gaan werken met custom functies. Maar dat levert met nog geen universele kleurkeuze op.

Of is daar een truc voor?

 

Conditionele opmaak is helaas beperkt tot kleuren die je in layoutmodus instelt. Daar laat Claris helaas een leuke mogelijkheid liggen...

Anders moet je inderdaad aan een berekening denken. Twee mogelijkheden schieten mij te binnen:

- berekening van een gekleurde graphic met de Base64Decode functie. Resultaat is een graphic, dus een containerveld. Dit vereist wel wat uitzoekwerk;

- weergeven van een speciaal karakter, een gevuld vierkantje bijvoorbeeld, en dan de TextColor ( text ; RGB ( red ; green ; blue ) ) functie, waarbij je de kleur naar hartelust kunt variëren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...