Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Server XML import


Dre

Vraag

Hallo,

Ik probeer een XML file vanaf Filemaker Server Documents/ folder te importeren, in mijn herinnering kon het wel , misschien een foute aannamen dus vandaar graag even hulp.

De Server log geeft of een error 100 of geen helemaal  error ( error 100 is afhankelijk van gebruikte import Path: file niet gevonden )   

Kan echter in de documentatie niet terug vinden dat XML import niet kan ( of wel kan ).  

Ik heb getest met FMS script Schedules en PSOS geen succes, via Filemaker Client werkt het wel , incl .xsl file

Nu ga ik toch twijfelen of Filemaker Server (17) een XML import kan uitvoeren.

 

Ik heb diverse paths geprobeerd:

Met PSOS

"filemac:" &  Get ( DocumentsPath ) & "import.xml"

"file:Documents/" & "import.xml"

via HTTPS ( file op web Server )

Met een RAW XML file * ( Filemaker FMPXMLRESULT )

Geen succes!

Via FMS script Schedules, lukt het ook niet

Path "file:Documents/" & "import.xml"  geeft error 100 file niet gevonden 

Path "filemac:" &  Get ( DocumentsPath ) & "import.xml" geeft geen error maar helaas geen import

Hoop dat er een simple oplossing is,

want ik heb een mooie Filemaker cURL SFTP scripts gemaakt voor ophalen en verwerken van XML files  ( incl verwijderen na ophalen file ), alles loopt netjes incl save van de XML in FMS Documents folder, tja nu nog de import

 

Dre

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

en zet dit in een variable welke je in de import scriptstap als source aangeeft.

Ik neem aan dat je importeert met dialog off en dat je eerst lokaal de te importeren velden hebt vastgelegd.

(alhoewel ik lees dat je ergens geen foutmelding maar ook geen import krijgt... 🙂)

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Nou toch opgelost, restart van de Server hielp. Tja 

"filemac:" &  Get ( DocumentsPath ) & "import.xml" werkt 

"file:" &  Get ( DocumentsPath ) & "import.xml" werkt ook ( heeft mijn voorkeur )

De XSLT via https:// doet het via PSOS en ook FMS script Schedules   ( zoals het hoort ) 

😄

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...