Ga naar inhoud
  • 0

Kan niet meer aanmelden met host bij Filemaker Server


Donamd

Vraag

Ik heb deze avond op kantoor een electriciteits panne gehad.  De UPS die recent geïnstalleerd werd heeft dit goed opgevangen.  Ik heb uit voorzorg tijdens de electriciteits onderbreking de databases gestopt en Filemaker Server afgesloten.  Na een 15-tal minuten is dan uiteindelijk ook de Windows Server afgesloten.  Een uurtje later was de electriciteit terug in orde.

Na het opstarten van de Windows Server en Filemaker Server merkte ik dat er een probleem was met internet bij de server  De overige computers op kantoor hadden internet maar de server niet.  Via probleemoplosser is er een aanpassing gebeurd waardoor ook de server opnieuw internet kreeg.

Nu merkte ik nog een volgend probleem dat ik met de clients geen verbinding meer kon maken met Filemaker Server op de wijze zoals ik dit vroeger deed.  Hiervoor heb ik een snelkoppeling staan die verwijst naar fmp://fmserver.domeinnaam.be/toepassing.fmp12.

Als ik nu vanuit Filemaker ga naar Bestand -> Hosts -> Host Tonen verschijnt de naam van de server en als ik deze selecteer kan ik de toepassing opstarten en alles functioneert.

Aanmelden via fmp://fmserver.domeinnaam.be/toepassing.fmp12 blijft mislukken.

Iemand een idee wat er mis kan zijn ?

 

 

 

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probleem is intussen verholpen.  De Windows Server had wel degelijk een vast Ip adres maar blijkbaar heeft de Windows Probleemoplosser ( zoals gemeld in mijn eerste berichtje ) er iets te hard tegenaan gegaan en heeft deze het vast IP adres gewist en aangepast naar Automatisch.  Intussen had een toestelletje van Synology het oorspronkelijke IP adres ingenomen.  Doordat we niet onmiddellijk de link konden leggen met het IP adres en wat hier aan gekoppeld was kwamen we er uiteindelijk op uit dat een toestelletje van Synology ( VS360HD ) de plaats ingenomen had.  Deze tijdelijk afgekoppeld - terug het oorspronkelijke Ip adres als vast ingesteld bij de server en alles terug zoals oud.

Link naar reactie
  • 0

Ik merkte ook nog bij het aanmelden via Bestand -> Hosts -> Host Tonen en dan bij Local dat daar de computer naam verscheen en niet de fmserver name.  Toen ik bij configuratie instellingen van Filemaker Server ging kijken bij Configuration - Server Name stond hier blijkbaar de computernaam in vermeld.  Kan het nu zijn dat deze om één of andere reden aangepast is en dat hier ook de naam dient te staan fmserver.domeinnaam.com.  Ik heb in elk geval dit al even gewijzigd en dan terug via de host geprobeerd aan te melden maar het lukte niet.  Wel zag ik bij de host nu de juiste naam verschijnen fmserver.domeinnaam.com.  Als ik deze selecteer kon ik echter geen verbinding krijgen.  Dan maar terug bij FMS de servernaam aangepast naar de computernaam zoals eerder stond, terug proberen aan te loggen via host en dit lukte weer wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het probleem niet bij Filemaker zit maar in de netwerkinstellingen.  Ergens zal er een verwijziging zijn dat het IP adres van de server computer gekoppeld is aan fmserver.domeinnaam.be.  Wellicht is door de stroompanne een ander IP adres toegekend aan de server computer dan eerder gekend.  Dit laat ik morgen de de IT dienst verder controleren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...