Ga naar inhoud
  • 0

Get(ActiveSelectionStart)


Roger

Vraag

Get( ActiveSelectionStart ) werkt (bij mij) niet in een veld dat gewijzigd maar nog niet ge-commit is. Bij een veld-exit laat ik een onObjectExit-scripttrigger bepalen wat de laatste positie van de cursor was of, indien van toepassing, welk stukje tekst geselecteerd was. Dat werkt uitstekend zolang dat veld niet gewijzigd is, want is het dat wel dan geeft de Get( ActiveSelectionStart ) de laatst mogelijke cursorpositie (de positie na het laatste character in dat veld) terug. Is dit een juiste observatie?

aangepast door Roger
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Menno, was het nog geen bedtijd of stond je nog op wintertijd? 😉 Ik ben heel blij met jouw snelle reactie hoor want ik weet nu waar bij mij het probleem zat en nu kan ik tenminste verder. Ik had een auto-calculatie op mijn tekstveld die de tekst-formats verwijdert. Als je die erop zet werkt het helaas niet. Maar dat offer ben ik bereid te brengen. Dank!

 

Link naar reactie
  • 0

Ah.. je denkt dus dat dit een bug is. Irritant, ik heb hier weer veel tijd mee verloren. Onder 18 doet het zich ook voor wat mij deed vermoeden dat dit manier is waarop het werkt (of beter gezegd, niet werkt). Ik zal het rapporteren. 

PS: Leuke manier (via scriptparameter) van je variabelen in te stellen btw! 

Link naar reactie
  • 0

Mijn redenatie m.b.t. is dat deze scripttrigger wordt uitgevoerd op het moment dat je een object probeert te verlaten en dus vóór dat je het record commiteerd. Zie de beschrijving: https://help.claris.com/en/pro-help/content/onobjectexit.html?Highlight=onObjectExit

Je kan de positie van de cursor immers altijd uitvragen met deze trigger ...... behalve wanneer een auto-enter op het betreffende veld is geactiveerd. Dan wordt ineens éérst een commit uitgevoerd en daarna de trigger afgevuurd. Dat kan niet goed zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...