Ga naar inhoud
  • 0

Loop


Rob532

Vraag

Beste kenners,

Ik maak in een tabel Inkoopregels een selectie

Ga naar het eerste record

Loop

     If [Tabel Inkoopregels: aantal besteld is niet gelijk ann [Tabel Inkoopregels:: Aantal Geleverd]

         Pak wat variabelen

         Ga naar een tabel Taken

         New record

         Set Fields (met o.a. variabelen

     End If

     Go to Record[Next; Exit after last:On]

End Loop

Ik wil, na End If dus terug naar de tabel Inkoopregels en wel naar de selectie zodat ik kan doen: Go to Record[Next; Exit after last:On]

Maar hoe kom ik terug in de selectie van de eerste tabel?

 

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vele mogelijkheden zijn denkbaar. 

Eentje die genoemd moet worden:  maak een table occurence van 'Taken' bij inkoopregels, waarbij nieuwe records aanmaken mogelijk is Je vult gewoon de velden van de (niet bestaande) record en doet een commit.

Het voordeel is performance: er wordt niet geswitcht tussen layouts. Positie in inkoopregels is ook nooit een probleem, want die verlaat je niet. Verder heb je wederzijds - bij inkoopregel en bij taken - een directe koppeling.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden zei Marsau:

Vele mogelijkheden zijn denkbaar. 

Eentje die genoemd moet worden:  maak een table occurence van 'Taken' bij inkoopregels, waarbij nieuwe records aanmaken mogelijk is Je vult gewoon de velden van de (niet bestaande) record en doet een commit.

Het voordeel is performance: er wordt niet geswitcht tussen layouts. Positie in inkoopregels is ook nooit een probleem, want die verlaat je niet. Verder heb je wederzijds - bij inkoopregel en bij taken - een directe koppeling.

Op voorwaarde natuurlijk dat je een relatie kan maken die elke keer weer uniek is, gebaseerd op de sleutels. Anders ga je bestaande records overschrijven.

Als dat niet lukt, dan lijkt me de "nieuw venster" oplossing van Banach een goeie oplossing, die ik ook veel gebruik, vanwege al die context problemen die je vermijdt. Let er wel op dat je portal record zélf al weggeschreven is, als je er relationeel wilt naar verwijzen in je script. In dat nieuwe venster zal FileMaker de gegevens van het originele venster niet zien, als ze niet bewaard zijn.

Wat ook nog een alternatieve en heel snelle methode is, is een SQL insert. De FileMaker puristen maken nu een kruisteken in mijn richting. Ook een wat hogere instapdrempel als je met dat soort dingen begint.

Enfin, je hebt keuze, Rob.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...