Ga naar inhoud
  • 0

Foto database


martindes

Vraag

Hoi allemaal

Ik heb een Filemaker fotodatabase met meer dan 10.000 records.

Deze foto's zijn allemaal opgeslagen in folders met subfolders en hebben een omvang van 200 Gb.

Als ik echter in Filemaker een foto in een container toevoeg dan wordt die foto opgeslagen in een folder van FM zelf.

Is er een mogelijkheid dat ik FM zo kan instellen dat er een verwijzing is naar de folder zodat ik niet tweemaal die 200Gb opslagruimte nodig heb?

Met dank alvast voor de antwoorden

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De werkwijze voor de container kun je niet wijzigen. Zo werkt het nu eenmaal in FileMaker. De database is een soort ‘doorgeefluik’.

Waarom lees je niet gewoon de paden naar de foto’s uit? Dan heb je ze ook in de database, maar hoef je ze niet allemaal te importeren.

Als je van alle foto’s een thumbnail wilt hebben kun je daarvoor ook een routine maken die een thumbnail inlees en vervolgens het origineel weer weggooit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...