Jump to content
  • 0

Database updaten met nieuw IPN record van PayPal via URL?

Eduard

Question

Posted

Hoi allemaal,

Volgens mij heb ik goed rondgezocht of ik er al iets over kon vinden, maar zonder resultaat. Dus als d'r al eens iets over is gepost, geef me dan maar een tik over de vingers en laat me de posting weten :-)

Maar goed, mijn vragen:

1. PayPal kan een URL aanroepen met een stel velden erachter. Hoe moet ik de exacte URL van FMPro aan hen geven, dat ik gewoon een nieuw record creëer met de gegevens, zonder dat ik een layout hoef te tonen etc.?
  2. Als dit record is aangemaakt moet ik een partij validatie doen in ScriptMaker. Dat lukt wel, maar hoe krijg ik het script automatisch aangeroepen, wanneer het nieuwe record is aangemaakt?

Alvast bedankt,

Eduard.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Voor 1: kijk eens naar de webcompanion plugin. Maar weet je wel zeker dat paypal een url aanroept, bedoel je niet dat je het zelf moet doen?

Verder over 2: je kunt met webcompanion ook gewoon je script aanroepen dus je hoeft daar geen plugin voor te hebben.

• 0
Posted

Ja, als je de documentatie van PayPal bekijkt (IPN's : Instant Payment Notifications), kunnen zij bij iedere transactie een door mij opgegeven URL aanroepen met een stel parameters. Dan moet er aan mijn kant een partij controles plaatsvinden, waarna ik een antwoord teruggeef door weer een URL bij hen aan te roepen met een aantal parameters.

Maar kun je mij dan vertellen hoe ik een script aanroep in de WebCompanion d.m.v. een URL en hoe ik dan daar de HTTP-POST argumenten in kan gebruiken? Ik heb me vannacht sufgegoogle'd en niets relevants kunnen vinden (maar dat kan ook aan mij liggen :-) )

Bedankt!

• 0
Posted
Maar kun je mij dan vertellen hoe ik een script aanroep in de WebCompanion

zoiets ?

http://jouw_server/FMPro?-db=database.fp5&-lay=CGI&-format=antwoord.htm&-recid=[FMP-Currentrecid]&-script="controle"&-Edit">

deze zou bvb het script Controle opstarten nadat je een record bewerkt hebt in je database "Database.fp5".

• 0
Posted
Maar kun je mij dan vertellen hoe ik een script aanroep in de WebCompanion d.m.v. een URL en hoe ik dan daar de HTTP-POST argumenten in kan gebruiken?
POST argumenten komen met een formulier, niet met een url.