Laurens Zwartkop Posted April 13, 2021 Share Posted April 13, 2021 Welke ervaren FileMaker-gebruiker zou mij m.b.v. Teamviewer uit de brand kunnen helpen met een probleem? Ik wil er graag een vergoeding voor betalen. Quote Link to comment
0 Banach Posted April 13, 2021 Share Posted April 13, 2021 Wat is het probleem? Til a.u.b. een tipje van de sluier op...... Quote Link to comment
0 Laurens Zwartkop Posted April 13, 2021 Author Share Posted April 13, 2021 Ha Banach, ik zal duidelijk maken waar het over gaat. o Aan Schermafbeelding1 gaat een lay-out vooraf waarin de 5 'Fout'-beoordelingen verspreid voorkwamen. o Met een script kreeg ik die bij elkaar (zoals in de schermafbeelding te zien is). o Vervolgens maakte ik een script dat me in staat stelde 1 voor 1 het woord 'Fout' te wissen (zie schermafbeelding 2) o Daarna maakte ik een knop die dat 1 voor 1 wissen tot stand bracht (zie schermafbeeldingen 3 en 4) Het probleem was, dat de knop niet werkte. Ik zit er al muren en uren aan te puzzelen. En op een gegeven moment werkte ook de opdracht vanuit de Scriptwerkruimte niet meer, ook weer uren en uren aan het zoeken. Vandaar mijn wanhoopskreet. Duidelijk? Loet Swart loet.swart.speling@gmail.com 06 - 12 12 48 88 Quote Link to comment
0 Banach Posted April 14, 2021 Share Posted April 14, 2021 (edited) Ik begrijp hieruit dat je in alle records met 'Fout' in het veld 'Beoordeling Alle Hoofdstukken' dat veld wilt leegmaken. Het eerste deel van je oplossing is dan correct: Voer een zoek uit op "Fout" in dat veld. Zo krijg je die records bij elkaar. Voor het tweede deel gebruik je de scriptstap veldinhoud vervangen. Zie https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Freplace-field-contents.html%23 Een eenvoudig voorbeeldje heb ik toegevoegd. fout.fmp12 Edited April 14, 2021 by Banach Quote Link to comment
0 Banach Posted April 14, 2021 Share Posted April 14, 2021 n.a.v. ons telefoongesprek hierbij een aangepaste versie van het voorbeeldbestand. Er wordt eerst getest of het veld wel de tekst 'fout' bevat. fout 2.fmp12 Quote Link to comment
Question
Laurens Zwartkop
Welke ervaren FileMaker-gebruiker zou mij m.b.v. Teamviewer uit de brand kunnen helpen met een probleem? Ik wil er graag een vergoeding voor betalen.
4 answers to this question
Recommended Posts