Ga naar inhoud
  • 0

Hulp m.b.v. Teamviewer


Laurens Zwartkop

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Banach, ik zal duidelijk maken waar het over gaat.

o  Aan Schermafbeelding1 gaat een lay-out vooraf waarin de 5 'Fout'-beoordelingen verspreid voorkwamen.

o  Met een script kreeg ik die bij elkaar (zoals in de schermafbeelding te zien is).

o  Vervolgens maakte ik een script dat me in staat stelde 1 voor 1 het woord 'Fout' te wissen (zie schermafbeelding 2)

o  Daarna maakte ik een knop die dat 1 voor 1 wissen tot stand bracht (zie schermafbeeldingen 3 en 4)

Het probleem was, dat de knop niet werkte. Ik zit er al muren en uren aan te puzzelen. En op een gegeven moment werkte ook de opdracht vanuit de Scriptwerkruimte niet meer, ook weer uren en uren aan het zoeken. Vandaar mijn wanhoopskreet.

 

Duidelijk?

Loet Swart

loet.swart.speling@gmail.com

06 - 12 12 48 88

 

918021002_Schermafbeelding1.thumb.png.94d689d37cd19015b298fd7f9c409623.png

Schermafbeelding 2.png

Schermafbeelding 3.png

Schermafbeelding 4.png

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp hieruit dat je in alle records met 'Fout' in het veld 'Beoordeling Alle Hoofdstukken' dat veld wilt leegmaken.

Het eerste deel van je oplossing is dan correct: Voer een zoek uit op "Fout" in dat veld. Zo krijg je die records bij elkaar.
Voor het tweede deel gebruik je de scriptstap veldinhoud vervangen.

Zie https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Freplace-field-contents.html%23

Een eenvoudig voorbeeldje heb ik toegevoegd.

 

fout.fmp12

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...