Stamp Posted January 24, 2004 Posted January 24, 2004 Als ik een database van FMP op mijn iDisk zet, kan ik die dan 'sharen' met een andere gebruiker?? Ik plaatste de map in 'documents' en probeerde in bij het openen van FMP in te loggen via 'host'! Misschien zie ik iets niet helder, maar het lijkt me handig als dit lukt, want dan kan ik toch iemand anders werken in dezelfde database! Dank alvast, voor wie er iets meer van weet MacOsX Panther Groet van Stamp Quote
0 Rony Rabijns Posted January 24, 2004 Posted January 24, 2004 Ik plaatste de map in 'documents' en probeerde in bij het openen van FMP in te loggen via 'host'! Stamp, via host kan jij die file niet openen, want via host moet iets of iemand hem al geopend hebben (een andere FM-client of een FM Server). als jij wil openen of samen wil werken moet je het volgende doen : jij opent dat FM-bestand via de gemounte iDisk op je desktop en jouw collega kan dan inloggen met zijn FM client via host, ttz file - open remote - specify host .... let op : dan moet het bestand wel ingesteld staan op "sharing enabled" en jouw collega moet jouw IP kennen (of vice versa) PS : een iDisk mounten op je desktop dat gaat toch nog, niet ? ik heb al jaren niet meer met de iDisk gewerkt, maar ik herinner me van vroeger dat die verscheen als een gewone netwerkschijf. Quote
0 Stamp Posted January 27, 2004 Author Posted January 27, 2004 Sorry voor het late antwoord, ik was even met geheel andere zaken bezig! Maar ik denk dat we het nu wel voor elkaar hebben. Beiden mounten de iDisk, 1 maakt de files open en dan zou het moeten lukken ware het niet dat er eenfout was opgetreden bij het synchroniseren. Dus moet ik nog even geduld hebben. Je hoort verder of het gelukt is! Groet van Stamp Quote
0 Rony Rabijns Posted January 27, 2004 Posted January 27, 2004 Beiden mounten de iDisk, 1 maakt de files open en dan zou het moeten lukken dat zou inderdaad op die manier moeten lukken. Quote
Question
Stamp
Als ik een database van FMP op mijn iDisk zet, kan ik die dan 'sharen' met een andere gebruiker??
Ik plaatste de map in 'documents' en probeerde in bij het openen van FMP in te loggen via 'host'!
Misschien zie ik iets niet helder, maar het lijkt me handig als dit lukt, want dan kan ik toch iemand anders werken in dezelfde database!
Dank alvast, voor wie er iets meer van weet
MacOsX Panther
Groet van Stamp

3 answers to this question
Recommended Posts