Ga naar inhoud
  • 0

Leesbaarheid Filemaker


Donamd

Vraag

Ik vind dat de grootte van het lettertype dat in het Filemaker programma gebruikt wordt, vb van objectenvenster zo klein en onleesbaar is.   Het zal aan de kwaliteit van mijn ogen liggen maar ondervind deze problemen alleen bij Filemaker.  Ik heb dit nu wel opgelost door de schermresolutie van de computer aan te passen, maar hierdoor komt alles dan weer zo groot te staan en dat hoeft nu ook weer niet voor mij.  Is er ergens een mogelijkheid om het lettertype van het programma Filemaker aan te passen en dan bedoel ik niet in de toepassingen die ik maak, maar wel van het programma zelf ?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier hetzelfde probleem, bij het maken van de layout is de tekst in de rechter kolom te klein om normaal te lezen. Schermresolutie aanpassen vind ik geen optie omdat ik tegelijkertijd in meerdere programma's werk. Nog geen oplossing gevonden (behalve een bril aanschaffen).

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, ik ervaar het probleem ook enkel bij de toolpanels van FM.  Bij elk ander programma dat ik gebruik is er geen probleem.  Ik zeg nu ook weer niet dat het niet leesbaar is, maar soms gebeurt het toch wel eens dat bepaalde waarden in de velden twijfel doen veroorzaken.  

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.  Duidelijk zichtbaar kan ik dit niet noemen.   

image.thumb.png.461c6eae12c2bd85b0a34dd9baaa5fc6.png

Link naar reactie
  • 0

@DonamdWerk je met Windows of MacOS? Het lettertype dat Filemaker gebruikt is onder Windows volgens mij Arial 9. Zo te zien is het een probleem van een niet-zo-fantastische anti-aliasing, wat o.a. gebruikt wordt als de ingestelde schermresolutie niet overeenkomt met (een veelvoud van) de 'werkelijke' resolutie. Dus als jouw scherm bijv. 2560x1440 ondersteunt en je hebt je beeldscherm (via je Control Panel) ingesteld op 1280x720, zou het goed scherp moeten zijn, maar als je je beeldscherm instelt op 1920x1080 kan het zijn dat de grafische kaart er een bende van maakt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik toch eerder voor een MacMini kiezen. Je hebt tegenwoordig een weelde aan 4K en 5K monitoren voor weinig geld. Het grappige is dat mijn beeldscherm (een LG) officieel tot ‘maar’ 3840 x 2560 gaat, maar in werkelijkheid tot meer dan 6000 pixels breed gaat. Dan moet je er wel een loupe bij pakken. Ik hou het meestal bij 2560 breed, de grafische kaart levert dan een gestoken scherp beeld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...