Ga naar inhoud
  • 0

Sub summary rapport: Lay out problemen - Invloed plaats voetgedeelte op printresultaat?


Gustav

Vraag

Ik maak een rapportage van een vragenlijst, en maak gebruik van een subsummary rapport.

De vragen (met een heleboel kenmerken zoals antwoordmogelijkheden, type vraagstelling, zijn verder hiërarchisch ingedeeld in 2 soorten 'onderwerpen'. 

bijvoorbeeld Product en Soort. (1 product heeft meerdere soorten)

Product bijvoorbeeld Groente - Fruit - Noten - Broodbeleg etc

Soort: 

(Groente) -> Sla-Tomaat-Witlof-Spruitjes

(Fruit) ->Appel-Peer-Banaan

(Noten) -> etc etc.

 

Opbouw layout:

Subsummary Product

Subsummary Soort

Vraag

Kenmerken vraag

 

Probleem: Ik maak een subsummary report, maar als ik hoe langer ik de layout maak, dan ontstaat een probleem.

Wat is de bedoeling: Ik wil dat de rapportage alle vragen - ongeveer 200, afdrukt. Eerst gesorteerd op 'Product', dan op 'Soort'.  Daarna alle kenmerken, aspecten etc per vraag, zijn er ongeveer twee pagina's aan dit soort informatie weer te geven.

Nu ontstaat er een layout/print probleem. Naarmate het hoofdgedeelte langer wordt (rond de 2220 pt ofwel 78,6 cm) ontstaat dit. Ofwel als het voetgedeelte rond die plek staat. Staat het voetgedeelte hieronder (dus < 2220 pt of 78,6 cm) dan wordt het subresumé normaal geprint. Staat het voetgedeelte hieronder (> 2220 pr of 78,6 cm) dan wordt het subresumé gedeelte niet meer goed geprint. Het wordt dan 1 pagina met alleen 'subresume 1', dan 1 pagina met alleen subresume 2', (controle door subresume rood en gele kleur te geven, dan 1 pagina helemaal rood subresume1, dan volgende pagina helemaal geel, subresume 2) en dan de 2 pagina's met de informatie over de vraag.

Vreemd toch. Hoe kan ik dit veranderen. Of is dit een instelling van filemaker? Ik snap die 78,6 cm niet zo ( is geen meervoud van 29,7 cm (lengte A4).

Of heeft dit niets met de plaatsing van het voetgedeelte te maken? Zijn er andere factoren die hier van invloed kunnen zijn?

Dank alvast voor het meedenken.

Groet, Gustav

 

 

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
On 4/24/2021 at 8:47 PM, Gustav said:

Ik snap die 78,6 cm niet zo ( is geen meervoud van 29,7 cm (lengte A4).

Heb het nooit uitgetest, maar dat die 78,6 niet in verhouding tot A4 staat is vrij voor de hand liggend… het programma wordt gemaakt door Amerikanen en die houden er andere standaarden op na voor wat betreft maten.

Link naar reactie
  • 0

De reden dat de body zo groot is, omdat ik een document maak, waarin veel gegevens van de database komen, en dus meerdere pagina's nodig heb.

Er zijn 200 vragen, waarbij iedere vraag 2 pagina's aan tekst gaat krijgen. Het probleem komt denk ik omdat ik alle velden redelijk groot heb gemaakt, omdat er een wisselende hoeveelheid tekst inkomt. Met de functie 'Lege ruimte verwijderen', zorg ik er dan weer voor dat de tekst naar boven komt. 

Om alle velden weer te geven zijn er in de layout modus heel veel pagina's met deze schaalbare velden, die dan uiteindelijk ingedampt worden tot 2 pagina's.

Maar misschien is er dus een handiger oplossing?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...