Ga naar inhoud
  • 0

gedeeld bestand op NAS - Synology


se7en

Vraag

Van zodra ik mijn bestanden op een NAS-schijf plaats krijg ik volgende melding :

"bestand" is een gedeeld bestand. Als u een gedeeld bestand rechtstreeks opent van een volume of afstand, kan dit een nadelige invloed hebben op de prestaties en de betrouwbaarheid.

Deel daarom het bestand oor het te openen met Filemaker software die geïnstallleerd is op de computer waarop het bestand is opgeslagen. Daarna kan u het bestand op afstand openen vanaf uw computer met de opdracht Openen op afstand.

Weet u zeker dat u dit bestand wil openen?

dan krijg je 3 keuzes

Openen zonder delen

Openen

Annuleren.

 

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is precies je vraag? Alles wat dit zegt is dat je een bestand wilt openen wat je niet lokaal hebt staan. Zolang je zeker weet dat je de enige gebruiker bent is er geen probleem. Waar je wel zeker van moet zijn is dat je verbinding volledig betrouwbaar is.

De performance kan minder zijn doordat data van de NAS afkomt, maar bij een modern netwerk hoeft dat geen probleem te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je Dropbox staat lokaal… dus niet op een gedeeld volume.

Weet niet of Dropbox zo’n goed idee is… wat je ten allen tijden zou moeten voorkomen is dat een actieve database gesynchroniseerd wordt. Niet zozeer vanwege de performance, maar wel vanwege de betrouwbaarheid van de ‘backup’. Het is niet voor niets dat het advies is om de FileMaker databases op een server niet door een ‘derde’ programma te laten backuppen terwijl ze open staan voor gebruikers.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het interpreteer: FileMaker detecteert dat je een gedeeld volume gebruikt. Daarin zit een performance-risico en een risico op bestandscorruptie. Bestandsdeling is niet mogelijk: het bestand kan slechts door één host geopend worden. Dus moet je die keuze bewust maken. Voor hosting zou je altijd een lokale volume moeten gebruiken. 

De vraag is waarom je de NAS zou gebruiken. Waarom zou je niet je lokale, snelle opslag gebruiken? 

FileMaker in Dropbox: oude discussie. Het kan als je een ijzeren afsluitdiscipline hebt en tegelijk de enige gebruiker bent. Of heel veel houdt van de bestandsherstel-optie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...