Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker Go op Apple Silicon macOS


Peter Wagemans

Vraag

Ik moet dit ergens opgevangen hebben, FileMaker Go draaide op een m1 Mac onder macOS. Dan lees ik dat Apple de zaken geblokkeerd had, dan weer gedeeltelijk gedeblokkeerd zodat je alleen via de App Store kan downloaden, en nu zie ik inderdaad in de App Store applicatie op de m1 Mac dat er een selectie van iOS apps kan gedownload worden… maar niet FileMaker Go.

Ik denk hier aan het gebruiksgemak tijdens development. Het zou wel cool zijn dat ik inderdaad simpelweg FileMaker Go zou kunnen draaien, ipv de iPad te moeten gebruiken. Weet iemand hoe hier de steel in de vork zit? Plant Claris een versie die ook op macOS draait?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb begrepen dat je in de eerste versie van Big Sur voor M1 je.alle IOS programma’s kon installeren. In de v2 versie hebben ze dit aangepast zodat je alleen programma’s kunt installeren waarbij de ontwikkelaar heeft aangegeven dat die ook op een m1 desktop mag draaien. 
 

het zou natuurlijk al erg fijn zijn als Claris een Go voor desktop zou uitbrengen, maar blijkbaar wil Claris daar (nog) niet aan. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...