Ga naar inhoud
  • 0

Scannen met een iphone / ipad


Ari

Vraag

Voordat ik erin ga duiken een vraag over het scannen van een barcode of qrcode op iPhone of iPad

Dat dit via insert from device kan is mij duidelijk. Maar kan ik het zo maken dat je alleen de barcode voor de camera hoeft te houden of moet je altijd op een knop duwen? Dat kan volgens mij werken als er een URL in de barcode is verwerkt in combinatie met een scriptverwijzing. Maar het gaat in dit geval om een barcode op een orderbon die alleen het ordernummer bevat.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt mij dat je altijd het scannen moet activeren: de camera staat - gelukkig! - niet continu aan. Dat activeren moet zelfs op handmatige scanners. Ik denk dat je gedachte over URL's in barcodes onjuist is. Het veronderstelt dat de camera altijd in een soort detectie-stand aan zou staan- wat niet is.

Voor "industrieel" gebruik zou ik het scannen via iOS devices afraden. Kies dan voor een aparte scanner, eventueel een die continu scant. FileMaker moet vervolgens zo worden ingericht dat het scan-resultaat wordt opgevangen en verwerkt.

Link naar reactie
  • 0

Zou inderdaad niet best zijn als je camera continue aan zou staan zonder dat je dat wilt… weet ook niet of dat vanuit FileMaker wel mogelijk is. De vraag is ook of je dat moet willen in de zin dat je dan mogelijk ongewild allerlei codes gaat scannen. Behalve voor een supermarkt is het over het algemeen zo dat je actief moet scannen.

Een barcode kan geen url bevatten, dan moet je QR-codes gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.

Ben het met Marsau eens dat je bij groot(ge/ver)bruik beter een echte scanner kunt gebruiken.

Als je het met een script doet kun je achter het scannen ook direct een actie uitvoeren, en daarmee ook controleren of de gescande barcode wel valide is.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in FM een script maken om de barcode te scannen, insert from device, camera wordt gestart, wijs de barcode aan en die wordt ingelezen. 
Met een QR code kun je ook anders werken, je kunt een url naar een FM script met parameters in de QR stoppen. Dit kun je gebruiken om bv een bestand te downloaden naar een iPhone/iPad of in te loggen op een database door de camera van je toestel te openen en op de QR te richten, bv voor distributie van een systeem naar IOS. 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle input!

Conclusie:
- Camera continu aan op een iPad / iPhone werkt niet dus altijd eerst een handmatige handeling
- Een URL meegeven in een QRcode met een script en parameters werkt maar is in dit geval niet mogelijk want de QR komt uit een ander systeem (reeds geprint op een bon) en bevat alleen een ordernummer
- Een scanner die continu scant zou kunnen maar als je wat interactie op een scherm wilt moet je alsnog iets van een ipad neerzetten

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...