Ga naar inhoud
  • 0

Layout : Hoe laat je lege velden en de bijbehorende labels weg?


Gustav

Vraag

k heb een vragenlijst met een verschillende hoeveelheid antwoorden.

Ik wil een print maken van de vraag met de mogelijke antwoorden. Dit wil ik als documentatie van de vragenlijst hebben, zodat anderen dit in een PDF kunnen inzien. 

Nu hebben de meeste vragen 4 antwoordmogelijkheden, er zijn ook vragen met 10 - 15 mogelijke antwoorden.

In mijn tabel Vragen zijn oa de velden : Vraagstelling, Antwoord 1, Antwoord 2 t/m Antwoord 15 opgenomen (naast puntentelling, onderverdeling in onderwerpen etc)

Als ik nu een print wil maken, wil ik alleen de gevulde velden printen.

Hoe laat je een veld wat niet gevuld is, niet geprint worden? Of beter gesteld: Het label behorende bij een leeg veld wil ik niet geprint hebben, want een leeg veld zal niet worden geprint.

 Waar ik tegen aanloop is het volgende.

Op de layout is dan bijv.

Vraag1 1

In welk seizoen kan je meestal schaatsen?

Antwoord 1: Winter 

Antwoord 2: Lente

Antwoord 3: Zomer

Antwoord 4: Herfst

 

Vraag 2

In welke maand begint de zomer?

Antwoord 1: Januari

t/m Antwoord 12.

Nu wil ik dus bij vraag 1 maar 4 x een antwoord met het label, en bij vraag 2 12 labels met antwoorden.

Als ik telkens alle velden voordefinieer met de labels al op de layout, en een leeg veld erachter, ziet het er erg knullig uit.

 

Is dit mogelijk vanuit 1 tabel, of moet ik dit op een andere manier doen? Als ik 2 tabellen gebruik (Vragen en Antwoorden) blijf ik volgens mij met hetzelfde probleem zitten.

Dank voor het meedenken, Gustav

 

 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou gaan voor 2 tabellen (eigenlijk zelfs 3).

Tabel 1: de vragen

Tabel 2: de mogelijke antwoorden

Tabel 3: een join tabel voor de gegeven antwoorden

Door een relatie te leggen kun je ‘automatisch’ de join vullen met de antwoorden die gegeven worden. Dat is ook de tabel die je gebruikt om te printen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...