Ga naar inhoud
  • 0

Record tonen ook als relatie niet voorkomt


GLoon

Vraag

Ik heb o.a. deze tabellen Klant, Vestiging, Contactpersoon en een koppeltabel Vestiging/Contactpersoon.

De tabel Contactpersoon bevat alle contacten van een klant.

Per vestiging moet het mogelijk zijn om een contactpersoon hieraan te koppelen, met nog extra velden die voor die contactpersoon gelden alleen voor die vestiging, bv IsPrimairContact.
Het is dus mogelijk dat een contactpersoon voor meerdere vestigingen contactpersoon is. Iemand kan bv primair contact zijn voor meerdere vestigingen.
Voor de duidelijkheid: IsPrimairContact is een veld in de koppeltabel.

Het lukt me niet om een layout te realiseren die EN alle contactpersonen van een klant toont EN -als de contactpersoon reeds aan een BEPAALDE vestiging gekoppeld is- de daarbij behorende waarde van IsPrimairContact te tonen.
Hij laat OF helemaal geen contacten zien OF alleen de gekoppelde contacten OF voor IsPrimairContact de waarde van de eerste koppeling etc.
Ik speel nu alleen met separate TO's van contactpersoon en de koppeltabel. In het script wat de layout aanroept filter ik op een bepaalde klant.
Welke relatie tussen de TO's ik ook leg, ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? 

 

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik begrijp dat je al een koppeltabel hebt. Die is essentieel. Dan is het goed mogelijk wat je wenst. Misschien moet je nog wat extra TO's aanmaken (of SQL-calculaties) om alle gewenste gekoppelde gegevens te tonen. 

In de koppeltabel zou ik een aparte id voor klant en vestiging hanteren. Ik zie verder niet zo wat het probleem zou moeten zijn: mogelijk doe je iets verkeerd met de relaties en met de context. 

Misschien moet je even je relatiegrafiek laten zien.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de antwoorden. Ze hebben me geholpen om een andere oplossing te vinden.
Ter aanvulling: de layout is gebaseerd op ('Show records from') de Contacttabel.
De relatiegrafiek is heel eenvoudig. Voor deze situatie had ik 1 TO voor Contact en 1 TO voor de koppeltabel al-dan-niet uitgebreid met 1 TO voor de Vestiging. Koppeltabel bevat o.a. de UUID voor contact en voor vestiging. (ik heb in elke tabel een uniek ID-veld openomen tbv een simpele koppelmogelijkheid)
Als ik wel een relatie leg tussen de Vestiging en de koppeltabel en een filter op 1 bep. vestiging, krijg ik alleen de contacten die reeds gekoppeld zijn.
Zonder die relatie vindt hij (logischerwijs) het eerste voorkomen van het contact in de koppeltabel.

Ik heb het nu opgelost als volgt:
Contact uitgebreid met een GLOBAL veld GlobalVestigingUUID en dit wordt in het script gevuld met de UUID van de vestiging waaraan ik contacten wil koppelen.
Relatie gelegd tussen koppeltabel en contacttabel obv GlobalVestigingUUID en ContactUUID en nu doet hij precies wat ik wil.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...