Jump to content
  • 0

extern starten

pjotter

Question

Posted

Waarschijn een vreemde vraag , maar ik zou eigenlijk een startscherm willen maken met buttons die dan weer programma's openen. Het zou op een windows machine moeten. Nu heb ik al eens zoiets gemaakt met Access en dat werkt best wel goed. Is dit ook moegelijk met filemaker? Dus vanuit deze applikatie wil ik BV words opstarten of excel of een webbrowser. Het is dan mogelijk om een startscherm te maken wat voorkomt dat men van alles gaat starten wat men niet mag? Is dit verstandig of beter om over te laten aan windows server 2000 (of 2003) en via inlog de rechten bepalen?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat je wil, kan wel. Je kan externe commando's oproepen en daarmee vast ook wel externe programma's oproepen. Of je daarmee je probleem oplost of alleen andere oproept is de vraag.

Als je dan op deze manier Word laat opstarten moet de gebruiker wel zelf in staat zijn om een document te kiezen. Dan moet de gebruiker dus toch gaan zwerven in de directory-structuur.

Als je dat niet wil, kan je ook de directory-structuur met bestandsnamen overnemen in een Filemaker database (met bv. de File-plugin van TROI.COM). Maar dan ben je een heel stuk van het bestandsbeheer en de verkenner aan het nabouwen.

Bovendien zal je toch nog het START-menu van Windows hebben om iets te doen.

• 0
Posted

Dat laatste adres is inderdaad erg handig. Het is niet dat ik iedereen alles wil verbieden, ik wil gewoon voorkomen dat men ongewilt verkeerde zaken start of verminkt. Met een menu waar bijna alle programma's in staan voorkom je in iedergeval voor de leek het zoeken naar?