Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 19 server, Mac mini M1 en Big Sur: Webdirect stopt na herstart


tomstoek

Vraag

Deze vraag heb ik al een tijdje geleden geplaatst maar kom er nog steeds niet uit. Ben intussen wel heel bedreven geworden in het opnieuw in installeren van FM 19 server.

Situatie:

Een nieuwe Mac mini met M1 processor werkt met OS Big Sur.Filemaker 19 server versie 19.2.1.23 met opnieuw gedownloade licentie bestand
Default SSL / Java versie jdk 11.0.9_osx

Filemaker webdirect enabled en web publishing Engine Running.

Na de installatie de Launch center url open en ik zie , zoals het hoort, de databases die daarvoor ingesteld zijn.

Dit werkt feilloos totdat..... ik de Mac mini herstart.

Na de herstart kan ik het launch center al niet meer oproepen. terwijl het netjes Enabled staat en de WPE is running. Disabelen en opnieuw starten in het console helpen niet.

 

De oplossing die ik nu gebruik is dat ik na een herstart FMserver  uninstall en opnieuw installeer.

Is er iemand die dit ook al aan de hand gehad heeft en misschien een oplossing heeft.

aangepast door tomstoek
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben aan het bellen geweest met Claris support en ga nu de trein in om ze te voorzien van informatie.

Ze kende het probleem wel al en komen dus zoals verwacht met issues met Java versies en SSL certificates. 

Ga het probleem reproduceren en dan daarna de server weer herinstalleren om webdirect weer aan de gang te krijgen.

Ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Contact met Claris Support first line: Voor en na de restart van de Mac mini en na een herinstallatie van FM server 19 heel veel logfiles naar Claris toegestuurd.

Vanmorgen (10-6) een workaround gekregen:  In de terminal van de Mac mini "fmsadmin start httpserver"

De Mac mini geherstart en inderdaad deed Webdirect het niet. Ik kon de Launch page niet openen. Toen de workaround en.........HIJ DOET HET WEER.
Nu moet ik wel na elke herstart de workaround gebruiken maar goed, dat is beter dan een herinstallatie van Filemaker Server.
Ik was er inmiddels zo bedreven in dat ik FMserver binnen 10 minuten geheel kon herinstalleren.

Hieruit blijkt maar weer eens: Hoe simpel kan het zijn.
Ik hoop alleen dat ze dit meenemen naar de volgende release.

Bedankt voor alle hulp en het meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...