Jump to content
  • 0

Installatie server 19.3.1

Marsau

Question

Posted

Nu op een aantal servers een update uitgevoerd van FMS 19.3.1

heb bij één van de installaties een kleine catastrofe: de admin credentials om in te loggen lijken verdwenen. De server lijkt goed te werken, bestanden worden gehost, maar er is geen toegang tot de console. Ook password recovery via de CLI i.c.m. de pincode werkt niet: pincode is 'incorrect'.

De update belofte is natuurlijk dat alle instellingen worden overgenomen. Het lijkt er dus op dat dit - om mij onduidelijke factoren - grondig fout kan gaan.

Ik doe nu een de-installatie en herinstallatie om de controle terug te krijgen.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vind troost in het feit dat je niet alleen bent. Ik hou altijd mijn hart vast als ik een server update of upgrade moet uitvoeren.

Ik heb al verschillende keren de FileMaker Server compleet in de soep laten draaien, terwijl ik braafjes de regels had gevolgd tijdens het updaten. De-installeren en her-installeren is dan inderdaad de beste oplossing. Maar soms werkt die ook niet. Een paar jaar geleden had je op Windows die extra componenten die maar niet geinstalleerd geraakten. Daar heb ik zover moeten gaan dat ik dan een volledig herinstallatie van de server moest doen.

Ik wijt dit aan Claris. Er wordt te weinig getest. En als je de (externe) mensen die gratis en voor niks test feedback geven, afzeikt, dan wordt er nog minder getest, want dan testen die mensen niet meer.