Ga naar inhoud
  • 0

Collectieve aanvraag functionaliteit


Ari

Vraag

Ik zou het een uitkomst vinden als je bij de layout settings kunt aangeven dat de records in omgekeerde invoervolgorde getoond worden. Volgens mij ben ik niet de enige met deze wens en wellicht kunnen we deze 'feature request'  collectief indienen vanuit Clarify. 

Zo zijn er vast meer wensen van diverse ontwikkelaars die ook bij anderen leven. 

@Peter Wagemans

Kunnen we niet iets van een stemmethode opzetten waar iedereen dit soort wensen neerlegt waarna wordt gestemd welke feature(s) eens in de zoveel tijd bij Claris en de FM community onder de aandacht wordt gebracht? Niet teveel tegelijk natuurlijk want dan raken ze daar overspannen maar af en toe flink wat bombarie om 1 item kan misschien net het verschil maken..

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 https://community.claris.com/en/s/ideas 

Denk dat het aandragen van ideeën en stemresultaten vanuit dit forum bij Claris niet realistisch is. Maar ik zie er wel iets in om binnen dit forum - als een soort open brainstorm - een vergelijkbare ideeënlijst bij te houden. Zuiver als een vorm van zelf-educatie, 'grass-root' kennisontwikkeling of broedkamer.

aangepast door Marsau
correctie
Link naar reactie
  • 0

De link die Marsau geeft is inderdaad de beste manier om die zaken bij Claris aan te kaarten. Er kan ook gestemd worden, maar ik heb de indruk dat Claris vele van deze feature requests gewoon naast zich neerlegt, en als dit niet het geval is, er toch veel te weinig aandacht aan besteedt. M.a.w. ik ben eveneens zwaar gefrustreerd over hoe Claris het beleid voert over welke bugs er gefixt worden, en welke features erbij komen. Die frustratie kan ik dan best een beetje tegengewicht geven in de vorm van apathie. Claris doet wel of ze geinteresseerd zijn, maar doet uiteindelijk gewoon hun eigen zin, wat voor mij overkomt: ze modderen maar wat aan. Er is een periode geweest dat FileMaker Inc de developers hun belangrijkste asset vond. Die tijd is voorbij, niet echt duidelijk voor mij welke logica er zit in het beleid.

Het is misschien een goed plan om een paar van die bestaande ideeën die daar op https://community.claris.com/en/s/ideas besproken worden, ook een keer hier te bespreken. Het verhoogt de zichtbaarheid naar ons nederlands taalgebied, en zal misschien wat meer stemmen daar genereren. De enige manier om de huidige situatie te verbeteren, is reageren. Dat ideeën forum heeft veel te weinig reacties. Waarschijnlijk omdat Claris er ook geen werk van maakt, of maar half werk.

Zo was er een paar jaar geleden de vraag om met script parameters te kunnen werken, "natively" d.w.z. met filemaker dialoogjes, variabelen enz. Claris koppelt een JSON bibliotheek aan FileMaker die zelfs bepaalde types van variabelen in FileMaker niet ondersteunt, en vindt dan dat de vraag ingevuld is. Bullshit. JSON parameters voegen een onnodige complexiteit aan FileMaker toe, en zijn zelfs volledig in tegenstrijd met het argument gebruiksvriendelijkheid, dat zo hoog in het vaandel van Claris gedragen wordt. Het is een set van functies die handig is als je met data APIs en zo begint, het is GEEN oplossing voor de script parameter vraag. Maar je zal zien dat de vraag botweg afgesloten is. Jeez.

Ik ga nu stoppen want ik wil de dag niet in deze mindset beginnen. Ik ben dus voorstander om ideeën te bespreken, maar vind dat Marsau een belangrijk punt heeft. Op dit forum al onze ideeën en diegene die daar al staan, bespreken. Maar dan als een brainstorm, en een voorbereiding tot het posten van onze resulterende ideeën, en het stemmen op bestaande ideeën op https://community.claris.com/en/s/ideas

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...