Jump to content
  • 0

flexibel/dynamisch sorteren

kaajee

Question

Posted

Al een tijdje op zoek naar het volgende:

Ik zou graag flexibel/dynamisch willen sorteren. Dus niet alle sorteer acties van te voren hoeven te definieren en dan met een script aanroepen, maar iets in de trand van:

-je staat in browse mode in een (willekeurig) veld: X.

-Je klikt op een standaard sorteer knop (waar wel een zelf gedefinieerd script achter zit)

-en FM gaat sorteren met veld X als sorteerveld.

(klik je vervolgens in veld Y en daarna op de 'sorteer knop', fm gaat sorteren met veld Y als sorteerveld.

Get the point?

Ik zit te denken aan iets in de stijl van Status (CurrentFieldName) (of eigenlijk LastFieldName of PreviousFieldName :D ) en die middels een global field als sorteerveld laten gelden.

Nu die ik het vaak met een (flink aantal) script of in lay-out modus; kijken welk veld het exact is, dan terug naar browse en dan sorteren; op zoek naar de veldnaam en sorteren, maar vroeg me dus af of dit mooier/sneller etc kon.

Enfin, als het niet kan, helaas, maar wie weet.

gr

KJ

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Eigenlijk weer een WZSG-vraag, maar kom.

Het eenvoudigste is naar een Table View te gaan waarin de Sort-optie aangeklikt was en dan te klikken op een Column Header. Je hebt dan je sorteervolgorde volgens dat veld. Dan terug naar de andere lay-out.

Een work around, zeg je? Natuurlijk, wat had je gedacht... :wink:

• 0
Posted

wat is WZSG??

en de oplossing van AvD kende ik niet, waarom niet?

omdat ik dit probleem wil / wilde oplossen in FM 4.01 en toen was dat nog niet aanwezig. (ik zie em in 5.5 inderdaad wel)

Blijft echter nog steeds een beetje een hazzle.

Maar blijkbaar kan het niet om mijn manier.......