Ik zou graag flexibel/dynamisch willen sorteren. Dus niet alle sorteer acties van te voren hoeven te definieren en dan met een script aanroepen, maar iets in de trand van:
-je staat in browse mode in een (willekeurig) veld: X.
-Je klikt op een standaard sorteer knop (waar wel een zelf gedefinieerd script achter zit)
-en FM gaat sorteren met veld X als sorteerveld.
(klik je vervolgens in veld Y en daarna op de 'sorteer knop', fm gaat sorteren met veld Y als sorteerveld.
Get the point?
Ik zit te denken aan iets in de stijl van Status (CurrentFieldName) (of eigenlijk LastFieldName of PreviousFieldName ) en die middels een global field als sorteerveld laten gelden.
Nu die ik het vaak met een (flink aantal) script of in lay-out modus; kijken welk veld het exact is, dan terug naar browse en dan sorteren; op zoek naar de veldnaam en sorteren, maar vroeg me dus af of dit mooier/sneller etc kon.
Question
kaajee
Al een tijdje op zoek naar het volgende:
Ik zou graag flexibel/dynamisch willen sorteren. Dus niet alle sorteer acties van te voren hoeven te definieren en dan met een script aanroepen, maar iets in de trand van:
-je staat in browse mode in een (willekeurig) veld: X.
-Je klikt op een standaard sorteer knop (waar wel een zelf gedefinieerd script achter zit)
-en FM gaat sorteren met veld X als sorteerveld.
(klik je vervolgens in veld Y en daarna op de 'sorteer knop', fm gaat sorteren met veld Y als sorteerveld.
Get the point?
Ik zit te denken aan iets in de stijl van Status (CurrentFieldName) (of eigenlijk LastFieldName of PreviousFieldName
) en die middels een global field als sorteerveld laten gelden.
Nu die ik het vaak met een (flink aantal) script of in lay-out modus; kijken welk veld het exact is, dan terug naar browse en dan sorteren; op zoek naar de veldnaam en sorteren, maar vroeg me dus af of dit mooier/sneller etc kon.
Enfin, als het niet kan, helaas, maar wie weet.
gr
KJ
5 answers to this question
Recommended Posts