Ga naar inhoud
  • 0

Barcode generen en afdrukken ( voorbeeld in bijlage )


StevenDn

Vraag

Goedemiddag,

Ik ben wat aan het spelen met de geïntegreerde barcode applicatie binnen filemaker.

Wat wil ik :

- Een Barcode die automatisch word gegenereerd en afdrukt. Bij elke afdruk een nieuwe barcode

 

Wat heb ik :

- Er word automatisch een nieuwe barcode gegenereerd, maar vanaf de moment dat ik mijn print lay-out wil afdrukken bevestigd hij de nieuwe barcode niet meer in het container veld. 

 

Er staat een test in de bijlage met 2 verschillende knoppen.  1tje voor het automatisch genereren, en 1tje met de afdruk erbij.

Alvast bedankt voor de hulp !

test.fmp12

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Steven,

als je met de debugger erdoorheen stapt gooit regel 5 van "print script"  fm error 5

BarcodeGeneratorFind regel 43 past de container niet aan wanneer je met de debugger er doorheen stapt

echter wanneer je het script zonder stappen laat uitvoeren gaat het wel goed

Ook gaat het goed wanneer je heel snel doorklikt om de scripts door te lopen.


Het ziet ernaar uit dat er al een timing issue in zit.

vooralsnog heb ik mij beperkt tot het "print script" script. Ik zou even verder zoeken op regel 5:

Quote

JavaScript in Web Viewer uitvoeren [ Objectnaam: $WebViewerName ; Functienaam: "BarcodeGenerator_GenerateAsConfigured" ]

 

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, Cordebruin zei:

Steven,

als je met de debugger erdoorheen stapt gooit regel 5 van "print script"  fm error 5

BarcodeGeneratorFind regel 43 past de container niet aan wanneer je met de debugger er doorheen stapt

echter wanneer je het script zonder stappen laat uitvoeren gaat het wel goed

Ook gaat het goed wanneer je heel snel doorklikt om de scripts door te lopen.


Het ziet ernaar uit dat er al een timing issue in zit.

vooralsnog heb ik mij beperkt tot het "print script" script. Ik zou even verder zoeken op regel 5:

 

Bedankt voor de reactie, bestaat er een regel waardoor de volgende stap in het script x aantal milliseconde later begint ? 

Link naar reactie
  • 0

Die add-on werkt met javascript met een stelletje call-backs op een webviewer. Zo'n print opdacht in je script wordt dan ook uitgevoerd voordat de eerste call-back wordt gedaan en dan is de webviewer nog niet bijgewerkt.. Wanneer je de script met een pause opdracht stopt is er geen mogelijkheid voor de call-back om te runnen totdat het script klaar is. Het effect is dan ook wat je al zelf had gezien.

Jouw probleem is hier dan m.i. niet op te lossen zonder in het javascript gedeelte in te breken. Dat kan behoorlijk complex worden en zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Maak simpelweg een extra knop voor alleen het maken van de print. Wanneer dat echt geen oplossing is kun je nog denken aan een Timer Script welke na b.v. 1 seconde wordt afgevuurd. Vergeet die niet ook gelijk weer weg te halen 🙂.

In het bijgevoegde bestandje kun je zien hoe dat dan werkt.

 

test 2.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...