Ga naar inhoud
  • 0

XML export voor feed externe website


stijndeprez

Vraag

Hello folks!

ik ben gewoon om voor onze site filemaker gegevens te exporteren naar excel en vervolgens naar csv om te zetten om ze dan op onze eigen site up te laden.

Nu wil ik gegevens exporteren om aan te leveren voor een externe site.

Het zijn de gegevens in een berekend veld van 100-tal wijnen die ik moet exporteren naar xml met als eindresultaat een link die dan de uiteindelijke feed voor een externe website kan leveren.  

Die link vraagt de sitebeheerder nu om even te checken of de geleverde informatie uit het berekend veld correct is.

Ik heb dit nog niet gedaan, hoe pak ik dat best aan aub?

 

mvg

 

StDep

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Banach zei:

Het is mij niet helemaal duidelijk wat hier de bedoeling is. Moet die link naar een xml bestand verwijzen dat jij op jullie eigen site hebt klaargezet? Of is het probleem hoe die xml te maken?

Dag Banach, 

Het is vooral het probleem om die xml te maken, inderdaad.

Merci voor je antwoord!

 

mvg

Stijn

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je een model hebt dat beschrijft hoe die xml eruit moet zien? Dan is de volgende stap om een zogeheten xslt te maken. Dit is een tussenbestandje dat als input de data vanuit FM krijgt en als output het xml bestand in het gewenste model levert. Hoe zo'n xslt (ook wel stylesheet genoemd) in elkaar gezet moet worden hangt sterk van de structuur van jouw database en het te leveren model af.

Zelf ga ik meestal uit van een voorbeeld xml volgens het gewenste model en plaats daarin op de juiste plekken de verwijzingen naar de velden in de FM database. Plaats hier anders eens dat xml model of voorbeeld en welke velden vanuit jouw db daarin geplaatst moeten worden.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Banach zei:

Ik neem aan dat je een model hebt dat beschrijft hoe die xml eruit moet zien? Dan is de volgende stap om een zogeheten xslt te maken. Dit is een tussenbestandje dat als input de data vanuit FM krijgt en als output het xml bestand in het gewenste model levert. Hoe zo'n xslt (ook wel stylesheet genoemd) in elkaar gezet moet worden hangt sterk van de structuur van jouw database en het te leveren model af.

Zelf ga ik meestal uit van een voorbeeld xml volgens het gewenste model en plaats daarin op de juiste plekken de verwijzingen naar de velden in de FM database. Plaats hier anders eens dat xml model of voorbeeld en welke velden vanuit jouw db daarin geplaatst moeten worden.

Dit is de instructie.  Aanvankelijk kon ik het in CSV bestand exporteren, wat ik gewoon was voor onze eigen site, maar dit is nu blijkbaar veranderd in een DSV-formaat, die filemaker niet ondersteunt (denk ik), daarom ben ik genoodzaakt de weg van de XML in te slaan.

https://vivino.slab.com/public/posts/9gq0o3dg

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die DSV is denk ik het gemakkelijkste. Je kunt in FM iedere regel met een berekening maken en dan dat veld exporteren.

Dus zoiets als

export_veld = tabel::product-name & "|" & tabel::price & "|" & tabel::bottles enz...

De xslt zou zoiets als dit kunnen zijn:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
        xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
        xmlns:fmp="http://www.filemaker.com/fmpdsoresult"
        exclude-result-prefixes="xsl fmp">
  
	<xsl:output method="xml" encoding="UTF-8" indent="yes"/>
	<xsl:template match="fmp:FMPDSORESULT">
	
<vivino-product-list>
  <xsl:for-each select="fmp:ROW">
		<product> <!-- a single bottle product -->
		<product-name><xsl:value-of select="fmp:product-name"/></product-name>    
		<price><xsl:value-of select="fmp:price"/></price>
		<quantity-is-minimum><xsl:value-of select="fmp:qim"/></quantity-is-minimum>
		<bottle_size><xsl:value-of select="fmp:bottle-size"/></bottle_size>
		
		enz..
		enz,,
         
    </product>
  </xsl:for-each>
</vivino-product-list>

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...