Ga naar inhoud
  • 0

Update 19.3.2…


bigbadwolf

Vraag

Sinds gisteren is er een patch voor FileMaker 19.3.

En één ding is niet gecorrigeerd (ook als is het misschien een overbodige stap)… wanneer je in een sluitscript Close File gebruikt sluit hij nog steeds alle databases die je open hebt staan. Normaal negeert FileMaker onlogische stappen, maar kennelijk heeft een licht bij Claris ervoor gekozen dit bij deze stap niet te doen. Helaas zullen zij het niet als een BUG zien, maar iets wat altijd gewerkt heeft ineens veranderen is geen goede keuze.

Link naar reactie

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kleine nuance… de Close File wordt niet genegeerd, hij sluit het volgende bestand. Als dat bestand dan vervolgens ook weer een Close File in het sluitscript heeft zal die ook weer de volgende sluiten. Dus in plaats van negeren omdat het bestand al gesloten is wordt de actie uitgevoegd op het volgende bestand wat geselecteerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak voor alle upgrades, braaf een backup van de map "C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Server\Web Publishing\publishing-engine\php".

De enige keren dat de map php bij mij werd gewist was bij de upgrades van FMS18.04 naar FMS19.0.1. Alle opvolgende upgrades vanaf 19.x werden gedaan zonder dat ik de map php moest terugzetten.... voor de zekerheid bewaar ik toch een backup vn die map.

Claris wil verwacht ik wel van CWP af, want dat levert geen geld op. Ik begrijp dat wel, maar het is erg vervelend als dat echt gebeurt. FMServer zou die mogelijkheid gewoon moeten behouden, want je kan gemakkelijk "Basic Authentication" gebruiken en die kan je beheren vanuit je eigen FM-bestand. Voor sommige zaken wil je een eenvoudige webhook kunnen maken, zonder dat je meteen Claris Connect of Node-RED moet gaan inzetten.

Om even een voorbeeld te geven van hoe eenvoudig zoiets nu is (dit is dan met xml, maar dat wacht hetzelfde lot als php):

curl -X POST -H "Authorization: Basic <user:pwrd_base64>" "https://<server_ip_fqdn>/fmi/xml/fmresultset.xml?-db=MyFmDb&-lay=MyLayout&OrderID=1234567890&Status=Sold&-script=GetWebOrder&-new"

Dit is een enkelvoudige webhook, direct op een FMServer, die vertelt dat deze FMServer in een webshop een order moet gaan ophalen die klaarstaat. Geen Claris Connect, geen Node-RED of andere externe (voor FMServer) webservice nodig. Dit werkt nu nog out of the box met FMServer, straks misschien niet meer 😱

Link naar reactie
  • 0
On 7/30/2021 at 11:08 AM, PJ007 said:

Probeer de Full Installer eens. Kun je downloaden met de link die je kreeg bij de oorspronkelijke release van FM 19. Je downloadt altijd de laatste release.

Zie de screenshot hieronder. Je zou zeggen: die download link moet beschikbaar zijn van de pagina 'software benefits' die je kunt bereiken als je als Claris Partner (vh FBA member) inlogt.

Maar Files(3+) geeft alleen wat screenshots van mensen die dit ook -vergeefs- geprobeerd hebben...

Heb ik iets gemist? Dit is al een hele tijd zo.

image.thumb.png.6e50895dc7f7a2e88205bf0f2061d876.png

Link naar reactie
  • 0
13 minutes ago, hans erik said:

Ook de Full Installer opnieuw geprobeerd. Wie wat bewaart, die heeft wat. Dat is echter de 19.0.1.116 versie, van 23 april 2020. Die vraagt keurig of ik de bestaande wil vervangen. Prima, daarna weer upgraden.

Dacht ik.

Niet dus. Wat doe ik verkeerd.

Windows? MacOS? Welke versie van je OS?

Link naar reactie
  • 0

MacOS 14.6. Maar een normale updater doet het wel. Van 19.0 naar 19.1. Dan van 19.1 naar 19.2, enzovoorts.

De Windows versie deed het wel goed. En Off-topic: het feit blijft dat de Claris Partner pagina's al heel lang disfunctioneel zijn. Een voorbeeld: als ik software bestel staat mijn oude adres van 3 jaar geleden nog steeds op de factuur. Probeer ik het via mijn accountgegevens aan te passen dan ben ik niet authorized. Stuur ik een message naar mijn 'Partner Manager' dan wordt er niet gereageerd. Zucht.

Link naar reactie
  • 0

Een quotum? Je bedoelt een datalimiet of een concurrent use? Dat is juist het probleem (voor Claris) en de reden waarom het 'depricated' is. Eigenlijk hetzelfde als met de runtime. Maar ik vrees dat de wal het schip keert, ik vraag me af hoeveel kleine gebruikers er inmiddels nog bij komen, met een startersprijs van €590,- zonder één regel code.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...