Gad Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Ik heb een toepassing waarbij middels een keuzelijst (allen zichtbaar in blader modus) heel basic een gegeven ineen gerelateerde tabel wordt gekozen. Key wordt opgeslagen... niks bijzonders. In zoek modus wordt het veld onzichtbaar door een bovenliggend veld wat niet de key maar het resultaat ervan laat zien. Plotseling werkt dit niet meer in de nieuwe toepassing en ik kan niet vinden waar dat aan ligt. zie bijgevoegde scherm afdrukken. Alle instellingen lijken gelijk. maar toch worden beide vakken door elkaar getoond wanneer de focus niet op het record ligt. Afbeelding 2 (blauw) is uiteraard de foute. Ra Ra wat gaat hier fout. Hulp wordt zeer op prijs gesteld. Alvast dank, Gad Quote Link to comment
0 Banach Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Achtergrond van het veld wit maken ipv transparant? Quote Link to comment
0 Gad Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 39 minuten geleden, Banach zei: Achtergrond van het veld wit maken ipv transparant? Dank voor de reactie maar dit is mede een ? voor mij. et veld heeft namelijk een achtergrond kleur - blauw. Maar deze lijkt transparant te worden indien de focus niet op het record is. Quote Link to comment
0 menno Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Ik vermoed dat jij objecten probeert te verbergen door er een ander object overheen te zetten. Dat was ooit in FM6 de geijkte methode, maar tegenwoordig kan dat veel mooier, zie: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/hiding-showing-objects.html? Als je een object alleen in blader-modus (eigenlijk "niet in zoek-modus") zou willen zien, dan geef je op: Get ( WindowMode ) = 1 /* De Nederlandse benaming is VensterModus, maar de Engelse expressie werkt in alle talen */ En als je een object alleen in zoek-modus (eigenlijk "niet in blader-modus") zou willen zien, dan kan je dat bereiken met: Get ( WindowMode ) = 0 Je moet in het laatste geval het vinkje bij "Toepassen in zoekmodus" ook aanzetten. Quote Link to comment
0 Gad Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 4 uren geleden, menno zei: Ik vermoed dat jij objecten probeert te verbergen door er een ander object overheen te zetten. Dat was ooit in FM6 de geijkte methode, maar tegenwoordig kan dat veel mooier, zie: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/hiding-showing-objects.html? Als je een object alleen in blader-modus (eigenlijk "niet in zoek-modus") zou willen zien, dan geef je op: Get ( WindowMode ) = 1 /* De Nederlandse benaming is VensterModus, maar de Engelse expressie werkt in alle talen */ En als je een object alleen in zoek-modus (eigenlijk "niet in blader-modus") zou willen zien, dan kan je dat bereiken met: Get ( WindowMode ) = 0 Je moet in het laatste geval het vinkje bij "Toepassen in zoekmodus" ook aanzetten. Dank voor je reactie Menno. Ik kan hiermee inderdaad het keuzelijst keurig laten verdwijnen. Maar ik zie niet hoe ik deze op moment van focus op de record weer laat verschijnen. Ik ga verder knutselen, maar wellicht een suggestie? In ieder geval dank. Gad Quote Link to comment
0 menno Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 Zie de lijst met overige get-functies, daar staan de functies die jij daarvoor nodig hebt, ook bij. Quote Link to comment
0 Gad Posted August 15, 2021 Author Share Posted August 15, 2021 5 uren geleden, menno zei: Zie de lijst met overige get-functies, daar staan de functies die jij daarvoor nodig hebt, ook bij. 5 uren geleden, menno zei: Zie de lijst met overige get-functies, daar staan de functies die jij daarvoor nodig hebt, ook bij. Dank je nogmaals, daar ben ik al aan het zoeken inderdaad. Quote Link to comment
0 StefFMP2 Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 (edited) Aangepast wegens niet goed gelezen. Edited August 21, 2021 by StefFMP2 Quote Link to comment
Question
Gad
Ik heb een toepassing waarbij middels een keuzelijst (allen zichtbaar in blader modus) heel basic een gegeven ineen gerelateerde tabel wordt gekozen.
Key wordt opgeslagen... niks bijzonders.
In zoek modus wordt het veld onzichtbaar door een bovenliggend veld wat niet de key maar het resultaat ervan laat zien.
Plotseling werkt dit niet meer in de nieuwe toepassing en ik kan niet vinden waar dat aan ligt. zie bijgevoegde scherm afdrukken.
Alle instellingen lijken gelijk. maar toch worden beide vakken door elkaar getoond wanneer de focus niet op het record ligt.
Afbeelding 2 (blauw) is uiteraard de foute.
Ra Ra wat gaat hier fout.
Hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Alvast dank, Gad
7 answers to this question
Recommended Posts