Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met keuzelijst / verbergen


Gad

Vraag

Ik heb een toepassing waarbij middels een keuzelijst (allen zichtbaar in blader modus) heel basic een gegeven ineen gerelateerde tabel wordt gekozen. 

Key wordt opgeslagen... niks bijzonders. 

In zoek modus wordt het veld onzichtbaar door een bovenliggend veld wat niet de key maar het resultaat ervan laat zien. 

Plotseling werkt dit niet meer in de nieuwe toepassing en ik kan niet vinden waar dat aan ligt. zie bijgevoegde scherm afdrukken.

Alle instellingen lijken gelijk. maar toch worden beide vakken door elkaar getoond wanneer de focus niet op het record ligt.

Afbeelding 2 (blauw) is uiteraard de foute.  

Ra Ra wat gaat hier fout. 

Hulp wordt zeer op prijs gesteld. 

Alvast dank, Gad

 

Schermafbeelding 2021-08-13 om 20.40.41.png

Schermafbeelding 2021-08-13 om 20.40.01.png

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
39 minuten geleden, Banach zei:

Achtergrond van het veld wit maken ipv transparant?

Dank voor de reactie maar dit is mede een ? voor mij. et veld heeft namelijk een achtergrond kleur - blauw. Maar deze lijkt transparant te worden indien de focus niet op het record is. 

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat jij objecten probeert te verbergen door er een ander object overheen te zetten. Dat was ooit in FM6 de geijkte methode, maar tegenwoordig kan dat veel mooier, zie: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/hiding-showing-objects.html? 

Als je een object alleen in blader-modus (eigenlijk "niet in zoek-modus") zou willen zien, dan geef je op:

Get ( WindowMode ) = 1  /* De Nederlandse benaming is VensterModus, maar de Engelse expressie werkt in alle talen */

En als je een object alleen in zoek-modus (eigenlijk "niet in blader-modus") zou willen zien, dan kan je dat bereiken met:

Get ( WindowMode ) = 0

Je moet in het laatste geval het vinkje bij "Toepassen in zoekmodus" ook aanzetten.

Link naar reactie
  • 0
4 uren geleden, menno zei:

Ik vermoed dat jij objecten probeert te verbergen door er een ander object overheen te zetten. Dat was ooit in FM6 de geijkte methode, maar tegenwoordig kan dat veel mooier, zie: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/hiding-showing-objects.html? 

Als je een object alleen in blader-modus (eigenlijk "niet in zoek-modus") zou willen zien, dan geef je op:

Get ( WindowMode ) = 1  /* De Nederlandse benaming is VensterModus, maar de Engelse expressie werkt in alle talen */

En als je een object alleen in zoek-modus (eigenlijk "niet in blader-modus") zou willen zien, dan kan je dat bereiken met:

Get ( WindowMode ) = 0

Je moet in het laatste geval het vinkje bij "Toepassen in zoekmodus" ook aanzetten.

Dank voor je reactie Menno. Ik kan hiermee inderdaad het keuzelijst keurig laten verdwijnen. Maar ik zie niet hoe ik deze op moment van focus op de record weer laat verschijnen. Ik ga verder knutselen, maar wellicht een suggestie? In ieder geval dank. Gad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...