Eef Posted January 28, 2004 Posted January 28, 2004 Ik heb een bestand met een relatie naar zichzelf. In dat bestand heb ik een portal welke alle records weergeeft die in de database voorkomen. Als een record uit de portal wordt geselecteerd, worden de desbetreffende gegevens weergegeven. Is het mogelijk om (alleen) het geselecteerde record van het portal een kleur te geven? Iemand een idee? Quote
0 Frank ter Braak Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Mij lukte dat alleen met scripts en een "bron" global-container veld met de kleur die je wilt gebruiken voor de selectie en een gewoon container "kleur" veld om het active record te kleuren. Je script met een knop in het portaal doet dan zoiets als: maak "kleur" veld van huidige record leeg (die was gekleurd!) (via SetField) ga naar gerelateerd record vul "kleur" veld met de bronkleur (via SetField) Je moet alleen wel alle navigatie met een dergelijke stap uitbreiden anders blijft het record gekleurd terwijl je al ergens anders zit. Ik zocht destijds een Soort status functie die aangeeft welk record actief is want dan kan zoiets met een automatische calculatie. Kan iemand dat wel??? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Frank, Trigger via een script de functie Status(CurrentPortalRow) en steek die waarde in een globaal bij het aanklikken van je portaalrij. (gPortaalRij) Op dat moment weet je welke rij je geklikt hebt. Maak een globaal (container) en plaats daar een kleurvlakje in. (gMarker) en dan de truuk : Maak een berekeningsveld (container) met als formule een vergelijking : If(Status(CurrentRecordNumber) = gPortaalRij;gMarker;"") Eef, dit zou het moeten doen. Marker.fp5.zip Quote
0 Eef Posted January 29, 2004 Author Posted January 29, 2004 Geweldig, precies wat ik zocht. De tip van AVD kende ik al, maar niet hoe je specifek een geselecteerde portal rij een kleurtje kan geven... Bedankt! Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Geweldig, precies wat ik zocht. De tip van AVD kende ik al, maar niet hoe je specifek een geselecteerde portal rij een kleurtje kan geven... Bedankt! graag gedaan Eef, en je zal zien dat je scala aan grafische interface-mogelijkheden toeneemt. Quote
Question
Eef
Ik heb een bestand met een relatie naar zichzelf. In dat bestand heb ik een portal welke alle records weergeeft die in de database voorkomen.
Als een record uit de portal wordt geselecteerd, worden de desbetreffende gegevens weergegeven.
Is het mogelijk om (alleen) het geselecteerde record van het portal een kleur te geven? Iemand een idee?
5 answers to this question
Recommended Posts