Zero55 Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Hallo allemaal, Klein vraagje: Hoe kan ik een gevonden set van records allemaal dupliceren ? Even toelichten met voorbeeldje : Ik doe een bepaalde zoekfunctie en krijg als resultaat 4 records, ik wil deze records allemaal dupliceren, hoe moet ik dit aanpakken ? GreetZ Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 script maken met volgende stappen : ga naar eerste record loop dupliceer record (pointer zal op duplicaat staan) ga naar volgende record (verlaat lus na laatste) einde loop PS: de juiste scriptstappen vindt jezelf wel ... Quote
0 Zero55 Posted January 29, 2004 Author Posted January 29, 2004 Dat is nu net het probleem, ga naar eerste record loop dupliceer record (pointer zal op duplicaat staan) --> hij dupliceert enkel het eerste record ga naar volgende record (verlaat lus na laatste) --> na deze stap gaat ie niet verder want een duplicaat is het laatste record in de gevonden reeks ! Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 bon, foutje met te snel te zijn. je moet eerst nog sorteren (maakt niet uit op welk veld) het wordt dus : sorteer ga naar eerste record loop dupliceer record (pointer zal op duplicaat staan) ga naar volgende record (verlaat lus na laatste) einde loop Quote
0 AvD Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Begin maar vanachter: dupliceer de laatste en doe dan twee omit's. Meteen daarna weer dupliceren en zo tot alles op is. Dan nog terugvinden via een markertje dat je op de originele reeks gezet had. Quote
0 Zero55 Posted January 29, 2004 Author Posted January 29, 2004 Alle 2 de oplossingen werken perfect ! Bedankt ! GreetZ Quote
0 AvD Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 sorteerga naar eerste record loop dupliceer record (pointer zal op duplicaat staan) ga naar volgende record (verlaat lus na laatste) einde loop Nu wordt FileMaker dus ook straf: als de pointer op het duplicaat staat - en dat is toch de last record want zonet aangemaakt - , hoe kan dan een Go To Next terug op de vorige + 1 uitkomen. Of hebben ze er een bug uitgehaald? Vooruit Rabijns, leg dat uit want we kunnen niet mee: die Omit-Omit-truuk is al zo oud als de straat. Dus altijd voor niks geweest? Pointe du Hoc? Quote
0 Dr_Flash Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 En als je nu een kopie maakt van je huidige bestand, in de kopie de zoekopdracht uitvoert, alle records verwijdert met uitzondering van de gevonden resultaten, en je MERGEt dan de twee files? Of is dat niet handig? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 (edited) Nu wordt FileMaker dus ook straf: als de pointer op het duplicaat staat - en dat is toch de last record want)Nu wordt FileMaker dus ook straf: als de pointer op het duplicaat staat - en dat is toch de last record want zonet aangemaakt - , hoe kan dan een Go To Next terug op de vorige + 1 uitkomen. Of hebben ze er een bug uitgehaald? Vooruit Rabijns, leg dat uit want we kunnen niet mee: die Omit-Omit-truuk is al zo oud als de straat. Dus altijd voor niks geweest? Pointe du Hoc? Allez AvD, niks te bug of zo, dat werkt gewoon zoals het hoort. Als je eerst sorteert zal FM bij een duplicate zijn pointer op het volgende record zetten, en dus niet het laatste, omdat FM zal proberen om haar sorteervolgorde te respecteren. Ze gaat van Sorted naar Semi-Sorted. Voor de ongelovige Thomassen onder ons, zie download hieronder. dupliceer.fp5.zip Edited January 29, 2004 by Guest Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 En als je nu een kopie maakt van je huidige bestand, in de kopie de zoekopdracht uitvoert, alle records verwijdert met uitzondering van de gevonden resultaten, en je MERGEt dan de twee files? Of is dat niet handig? Lijkt me niet erg handig te zijn. Het beste is de OMIT-truuk (AvD) of de DUPLICATE-truuk (hmmm, van mezelf ) Quote
0 Dr_Flash Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Ja als je het vaker wilt doen dan heb je wel een punt Rony. Als ik het eenmalig ozu moeten doen dan zou ik er geen script voor gaan bouwen... Quote
0 AvD Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 FM gaat van sorted naar semi-sorted, want probeert halsstarrig zijn sorteervolgorde te respecteren zonder de input te kennen) Ik dacht dat dat in vorige versies niet zo was. Heb je daar weet van? Waarom is anders in het verleden die Omit-Omit-truuk zo toegejuicht als dé oplossing? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 FM gaat van sorted naar semi-sorted, want probeert halsstarrig zijn sorteervolgorde te respecteren zonder de input te kennen) Ik dacht dat dat in vorige versies niet zo was. Heb je daar weet van? Waarom is anders in het verleden die Omit-Omit-truuk zo toegejuicht als dé oplossing? weet ik niet, nooit in de gaten gehouden want ik gebruikte vroeger ook de OMIT-truuk, maar ik probeer soms wel eens iets uit, ook al is er reeds een oplossing voor, in de hoop een betere te vinden. Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 FM gaat van sorted naar semi-sorted, want probeert halsstarrig zijn sorteervolgorde te respecteren zonder de input te kennen) Ik dacht dat dat in vorige versies niet zo was. Heb je daar weet van? Toch nog snel een paar oude () versies van FM opgerakeld, de 5.0 en de 5.5, aucun problème. maar dat dacht ik wel, want ik gebruik het al een hele tijd met de sorteerfunktie. PS : De 4 heb ik niet getest, want iemand die nog met de 4 werkt, weet waarschijnlijk ook nog niet dat internet bestaat en kent dus ook dit forum niet, bijgevolg weet ie ook niets af van deze discussie Quote
0 Axello Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 Ik was ook op zoek naar dupliceren van portaalvelden binnen dezelfde database. De oplossing van Rony van Do, 29 Jan 2004 13:17 heeft mij ook prima geholpen. Quote
0 JeanWM Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 PS : De 4 heb ik niet getest, want iemand die nog met de 4 werkt, weet waarschijnlijk ook nog niet dat internet bestaat en kent dus ook dit forum niet, bijgevolg weet ie ook niets af van deze discussie Merci he Rabijns.... ....maar in de 4 werkt het dus ook.. Quote
0 Rony Rabijns Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 PS : De 4 heb ik niet getest, want iemand die nog met de 4 werkt, weet waarschijnlijk ook nog niet dat internet bestaat en kent dus ook dit forum niet, bijgevolg weet ie ook niets af van deze discussie Merci he Rabijns.... ....maar in de 4 werkt het dus ook.. Awel Jean, de uitzonderingen bevestigen de regel ! Quote
0 Hansa Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 ik heb al eerder gezien in dit forum hoe je moet dupliceren via een loop. Werkt goed. Dus bijvoorbeeld 4 record worden gedupliceerd en dan staan er 8. Hoe krijg ik nu alleen de gedupliceerde records te zien Wie weet dit. Quote
0 Rony Rabijns Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Opnieuw die loop doorlopen en dan de originele records "omitten", zou een oplossing kunnen zijn. (de oneven records dus) Quote
0 Hansa Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 eigenlijk weet ik niet wat dat is. Kun je wat meer uitleg geven hoe je dat kunt doen. Een uitleg over de situatie. Ik moet elke maand nota's produceren (helaas nu nog met Lotus) maar de nota's wijken niet af van die van de vorige maand alleen de datum's zijn anders. En deze dien ik ook aan te passen. Vandaar even de uitleg Quote
0 Rony Rabijns Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 De uitleg staat ook op de vorige pagina. eerst laat je het script lopen om te dupliceren, en onmiddellijk daarna het volgende : ga naar eerste record loop omit record (pointer zal op het duplicaat staan) ga naar volgende record (verlaat lus na laatste) einde loop Quote
0 Hansa Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Ik begreep in eerste instantie niet wat omit inhield en kon dit dus ook niet terugvinden in de scripts. Maar het is gewoon weglaten van records. Ronny het werkt inderdaad nu helemaal. top. Bedankt dat je zo snel reageert. Hans Quote
0 Rony Rabijns Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Sorry, maar het "taalmixen" is beroepsmisvorming denk ik. Ik zal er in de toekomst attenter op zijn. Quote
Question
Zero55
Hallo allemaal,
Klein vraagje:
Hoe kan ik een gevonden set van records allemaal dupliceren ?
Even toelichten met voorbeeldje : Ik doe een bepaalde zoekfunctie en krijg als resultaat 4 records, ik wil deze records allemaal dupliceren, hoe moet ik dit aanpakken ?
GreetZ
22 answers to this question
Recommended Posts