Mark Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 (edited) Misschien is het volgende iets simpels, maar ik zie het even niet: Ik heb een veld, A genaamd. A is een nummerveld met de waarde 100. Hoe kan ik veld A zo instellen dat deze de waarde 100,00 bevat? Of van 40,5 naar 40,50? Ik doel niet op: Format as decimal - Fixed number of decimal digits 2. Ik heb Round en Truncate geprobeerd, maar zonder resultaat. Alvast bedankt! Groet, Mark Edited January 29, 2004 by Guest Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 dat kan je alleen doen door dat veld van type tekst te maken ! en daarna je trukendoos bovenhalen om de decimalen toe te voegen. maar het is tekst, en blijft tekst, met alle gevolgen vandien. dus sorteren : nougabollen ! WSZG-vraag ? hmmm ... Quote
0 AvD Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Wij sijn ztraffe gasten, ik heb dat soms ook. Ziet er eigenlijk zelfs beter uit, maar toch, 't is WZSG! Quote
0 Dr_Flash Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 maar het is tekst, en blijft tekst, met alle gevolgen vandien. dus sorteren : nougabollen ! WSZG-vraag ? hmmm ... Ja maar, ja maar, meester Rabijns, en de TextToNum-functie dan? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Ja maar, ja maar, meester Rabijns, en de TextToNum-functie dan? Awel Dokter, probeer het maar eens. dat weet je wat "terug naar af" betekent. Quote
0 Dr_Flash Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Wat ik bedoelde is: kun je niet een extra Calculated veld maken met die functie, en dan de "numerieke" bewerkingen met dat veld doen en de "tekstuele" bewerkingen met het tekstveld. Dat zou toch een relatief elegante oplossing kunnen zijn? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Wat ik bedoelde is: kun je niet een extra Calculated veld maken met die functie, en dan de "numerieke" bewerkingen met dat veld doen en de "tekstuele" bewerkingen met het tekstveld. Dat zou toch een relatief elegante oplossing kunnen zijn? Die vind ik goed gevoden. Dat is inderdaad een zeer elegante oplossing en voldoet aan de "eisen" van Mark denk ik. Chapeau ! PS : dat veld ga je niet meer kunnen bewerken op de layout ... @AvD : dit is een tip waard ! Quote
0 Dr_Flash Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Dank, dank Uiteraard noem je ze dan tVeld en nVeld (eventueel cVeld), dan ben je overal vanaf. Quote
0 Mark Posted February 9, 2004 Author Posted February 9, 2004 Ik heb het licht gezien... Het zou zoiets moeten worden als: Case(PatternCount(VELD; ",") = 0; VELD & ",00"; Position(VELD; ",";1;1) + 1 = Length(VELD); VELD & "0"; Position(VELD; ",";1;1) + 2 = Length(VELD); VELD; VELD) Bedankt voor jullie input. Quote
Question
Mark
Misschien is het volgende iets simpels, maar ik zie het even niet:
Ik heb een veld, A genaamd. A is een nummerveld met de waarde 100.
Hoe kan ik veld A zo instellen dat deze de waarde 100,00 bevat?
Of van 40,5 naar 40,50?
Ik doel niet op: Format as decimal - Fixed number of decimal digits 2.
Ik heb Round en Truncate geprobeerd, maar zonder resultaat.
Alvast bedankt!
Groet, Mark
Edited by Guest8 answers to this question
Recommended Posts