Jump to content
  • 0

Dupliceren van een Portaal naar een ander portaal

matthys

Question

Posted

Situatie:

ik heb een document (werkbon) met een portaal

(dit portaal heeft een relatie met een ander document (producten)).

Nu wil ik een record uit "werkbon" factureren, dus dit record moet in zijn geheel gecopieerd worden naar het factuur-document.

Dit factuur-document heeft natuurlijk zijn eigen portaal.

Het copieren van al de standaard dingen (klant, datum, ...) is geen probleem, maar hoe copieer ik de producten in het portaal van werkbon naar het portaal van facturen. Dit mag niet dynamisch want ik moet dingen veranderen in het factuur die niet mogen veranderen in de werkbon.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Ik ben al weken opzoek naar een oplossing, dus ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

matthys.....

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Da's toch niet moeilijk? Alle records in de portal hebben een gelijke parent ID, anders konden ze niet in die portal staan :wink: .

Creëer je factuur en zet de factuur ID even apart in een global. Ga dan vanuit die bestelbon naar alle related records van die portal en geef elk van die records de factuur ID, dan komen ze vanzelf in de portal op de factuur.

En dat allemaal zonder hokus pokus :!:

• 0
Posted
Ga dan vanuit die bestelbon naar alle related records van die portal en geef elk van die records de factuur ID, dan komen ze vanzelf in de portal op de factuur.

Dit klopt en werkt maar ! het is in de veronderstelling dat het gerelateerde bestand van de twee portalen gelijk is !

het risico bestaat nu dat wanneer de werkbon gewijzigd wordt, ook de faktuur wijzigt. en dat was niet zijn bedoeling.

alternatief :

ik zou na de Go To Related Records een loop maken met een SetField naar het lijnenbestand van de fakturen. op die manier worden automatisch (is in de relatie gedefinieerd) records aangemaakt (lees faktuurlijnen), zorg ervoor dat de velden in je faktuurlijnen een opzoekfunktie hebben met het lijnen bestand van de werkbon en je hebt een systeem op poten staan, dat volledig onafhankelijk van elkaar werkt, en waarbij je de werkbon, of faktuur, kan aanpassen zonder dat het andere document aangepast wordt.

• 0
Posted

Gracias voor de antwoorden.

Ik zie al wat licht op het einde van de tunnel.

Rony, zou je er een beetje gedetaileerder op terug willen komen.

Ik begrijp in grote lijnen waar het op neerkomt

en ik zal er waarschijnlijk wel op mijn eentje uitgeraken nu,

maar dit zou me wel enkele dagen bezighouden.

Dus met een beetje extra info zou ik zeer dankbaar zijn.

==================

mvg,

matthys.

• 0
Posted

vanuit de werkbon :

toon eerst alle gerelateerde records in je werkbonlijnen

maak via een setfield een faktuur aan

zet het gemaakte faktuurnummer even opzij (heb je later nog nodig)

vanuit de werkbonlijnen :

maak een loopje door alle werkbonlijnen heen

via een setfield maak je een faktuurlijn aan

via een setfield stel je het faktuurnummer in in de faktuurlijn

via een setfield breng je nu ook al je werboninfo over

(kan ook via een opzoeking)

faktuur is klaar. het is een 1 op 1 faktuur, dwz, de faktuur is initieel gelijk aan de werkbon.

• 0
Posted

OK bedankt, ik heb het helemaal op poten staan. Er is juist 1 klein ding dat ik niet opgelost krijg:

Er wordt altijd maar 1 extra factuur-lijn aangemaakt, dus ergens in dat loop-script ben ik iets vergeten. Daar komt altijd de laatse werkbon-lijn in te staan.

Dus hij doet ze wel allemaal, maar overschrijft steeds de vorige.

• 0
Posted
OK bedankt, ik heb het helemaal op poten staan. Er is juist 1 klein ding dat ik niet opgelost krijg:

Er wordt altijd maar 1 extra factuur-lijn aangemaakt, dus ergens in dat loop-script ben ik iets vergeten. Daar komt altijd de laatse werkbon-lijn in te staan.

Dus hij doet ze wel allemaal, maar overschrijft steeds de vorige.

Klopt, dat had ik niet verteld, eerst jouw effe laten zoeken zodat ik weet dat je het systeem beet hebt.

... Maar de oplossing voor dat probleem, is nu juist de truuk in heel het systeem zoals ik het beschreven heb.

je bent er bijna en daarom ga ik een tipje van de sluier oplichten : :idea:

voorzie een veld volgnummer in de beide "lijnen"-bestanden en leg daar een relatie tussen ...

deze relatie ga je nodig hebben om je probleem op te lossen.

veel succes.

• 0
Posted

Bingo, dat was het,

Ik zie de logica nog niet maar da komt wel.

Je had ook iets onduidelijker mogen zijn, want die tip was echt te gemakkelijk. :lol:

---------------------------

Hartelijk dank

matthys

• 0
Posted
Je had ook iets onduidelijker mogen zijn, want die tip was echt te gemakkelijk. :lol:

Ah zo zit dat. Dan geef ik eerst een onduidelijke tip, vraag je meer helderheid, geef ik meer helderheid, zeg jij dat het eigenlijk niet zo nodig was. Goed, volgende keer geen tips meer :lol: :lol: