Jump to content
  • 0

set field in child-file : scriptstep overgeslagen

Rudy De Vrieze

Question

Posted

ik heb twee files, met berekende velden in de parent file,

het resultaat van een aantal berekeningen wordt tijdelijk gestockeerd in de child file met de bedoeling aldaar de resultaten te tonen en ook om achteraf de resultaten opnieuw op te nemen in een volgend record van de parent-file

bij een eerste berekening worden de script steps set field of inserted calculated altijd perfect doorgevoerd

wanneer evenwel de gegevens in de record van de parent file worden gewijzigd en het resultaat van de berekeningen opnieuw moet worden doorgevoerd, wordt de script step overgeslagen

dit ongeacht of "set field" in script child file of in een script van de parent file wordt opgenomen

opmerkelijk : wanneer ik de debugger laat controleren wordt de script step altijd netjes doorgevoerd

ik heb ook vastgesteld dat indien ik in de parent file met de cursor in het gerelateerde veld staat de script step eveneens altijd wordt uitgevoerd. Nu is het wel niet de bedoeling dat deze rubriek in de parent file actief staat.

Heeft er iemand een oplossing om mijn script te verbeteren?

ik ben -wat had u gedacht - een debutant en ik werk in een windows nt -omgeving met FM Developer 6

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Mag ik vragen waarom je werkt met parent&child files en niet gewoon een paar globals toevoegt aan je "parent" file, waardoor die child overbodig zou (kunnen) worden?

Heb je al gekeken of al je calculaties (voor zover relevant) op "Unstored" staan?

En tenslotte: misschien is het handig als je de bewuste bestanden mee post, dan kunnen we zien wat er precies bedoeld wordt en wat er mis gaat.

• 0
Posted

ik ga inderdaad eens proberen met globals in de parent-file

met de berekeningen in de parentfile is zeker niets mis

door de structuur van het programma moet evenwel weergave en aanpassing mogelijk zijn in de child file (parameter fiche) vandaar mijn initiële vraag

mijn files maken deel uit van een groter geheel vandaar dat ik ze niet nu kan meesturen

alvast bedankt voor de tip Dr Flash

• 0
Posted

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat wat je wilt met dat child file, niet even goed zou kunnen met een extra layout... Maar goed, het kan ook zo zijn dat je probleem met die globals alleen opgelost is, dat weet ik niet :)