Jump to content
  • 0

Importeren van gegevens uit opvolgende bestanden

Wim Bongertman

Question

Posted

Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem. Vanuit mijn kassa programma worden er bij elke klant drie bestanden geexporteerd, welke vervolgens weer door een backoffice programma worden ingelezen. Ik gebruik dit backoffice programma niet omdat ik met filemaker veel meer mogelijkheden heb. Een van deze export bestanden bevatten de kassaregels in een komma gescheiden bestand. Deze kan ik zo importeren in filemaker om de voorraad bij te werken. Echter deze bestanden krijgen bij elke klant een andere naam art00001.ok - art00002.ok - art0003.ok etc. Hij kan ik deze invoer automatiseren, heeft iemand een gouden idee? Als ik importeer klik ik bestand na bestand aan en ga ze vervolgens importeren, maar dat moet toch simpeler kunnen.

Wim Bongertman

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

scriptje maken met de scriptstap Import Records

in die scriptstap kan je een vaste bestandsnaam aanduiden, dus in jouw geval 3 scriptjes maken en deze 3 scripts sequentieel laten lopen op basis van een 4de script.

@AvD : :wink:

• 0
Posted
scriptje maken met de scriptstap Import Records

in die scriptstap kan je een vaste bestandsnaam aanduiden, dus in jouw geval 3 scriptjes maken en deze 3 scripts sequentieel laten lopen op basis van een 4de script.

@AvD : :wink:

Als het slechts drie bestanden waren, begrijp ik dit antwoord. Doch iedere kassabon krijgt zo'n bestandje. Per dag kunnen dat dus heel gemakkelijk 100 tot 200 van deze bestanden zijn. Elk bestand krijgt dus een opvolgend nummer. De vraag is dus of het mogelijk is dat Filemaker deze bestanden automatisch inleest. De oplossing zou zijn dat filemaker de mogelijk heeft om zelf een te importeren bestandsnaam genereerd, maar volgens mij kan dit niet. Misschien zoek ik de oplossing te ingewikkeld.

• 0
Posted
Als het slechts drie bestanden waren, begrijp ik dit antwoord. Doch iedere kassabon krijgt zo'n bestandje. Per dag kunnen dat dus heel gemakkelijk 100 tot 200 van deze bestanden zijn.

had ik over het hoofd gezien, maar moet dat echt zo, kan dat niet in 1 bestand, of de hele dag in één bestand. wat steekt er in die drie bestanden per kassabon ?

Elk bestand krijgt dus een opvolgend nummer. De vraag is dus of het mogelijk is dat Filemaker deze bestanden automatisch inleest. De oplossing zou zijn dat filemaker de mogelijk heeft om zelf een te importeren bestandsnaam genereerd, maar volgens mij kan dit niet. Misschien zoek ik de oplossing te ingewikkeld.

FM kan wel een bestandsnaam genereren maar dan heb je een plugin nodig : bvb de FilePlugin van Troi (http://www.troi.com)

De plugin kan bvb ook een hele map met inhoud ineens te lezen.