Jump to content

Normalisatie : wat is dat ?

Recommended Posts

Posted

Ik heb eens een PDFje van een stel studenten uit Enschede gezien dat over normalisatie heet te gaan.... :roll: Nou ik kon er geen wijs uit. Mijn begrip van Normalisatie is gewoon dat je door schade en schande vanzelf leert wat handige dingen zijn om aan te denken. Vooral logisch nadenken, dan krijg je vanzelf een bepaalde manier van werken in de vingers, en "weet" je op een goed moment ook of je een bepaald probleem met een extra layout, een script, een relatie of een calculatie kunt oplossen. Vaak zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, maar al doende leert men daarvan in veel gevallen de beste te kiezen. En ik ga er vanuit dat "De Wet" op het gebied van normalisatie wel grotendeels met mijn inzichten overeenstemt :)

Posted
Normalisatie is gewoon dat je door schade en schande vanzelf leert wat handige dingen zijn om aan te denken. Vooral logisch nadenken, ... En ik ga er vanuit dat "De Wet" op het gebied van normalisatie wel grotendeels met mijn inzichten overeenstemt :)

hier zit veel waarheid in.

Posted

Ja, leuk en leerzaam filmpje :) Ik zou toch een hoop dingen anders gedaan hebben, maar je steekt er allicht iets van op. Het grote voordeel is natuurlijk dat je niet een heleboel velden hebt zonder data erin in veel records, maar het nadeel wordt natuurlijk wel dat je al snel onnoemelijk veel records in het Details-file krijgt. Om met de grote voetballer Johan Cruyff te spreken: "Ieder nadeel hep ze voordeel" ;)

• 2 months later...