Rony Rabijns Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 de laatste tijd gonst het in de postings over het normaliseren van een database. veel gebruikers hebben daar vragen over of weten niet wat het is. Matt Petrowsky van Iso FileMaker Magazine heeft daar vandaag een helder artikel over gepost, met demofiles en video-handleiding. http://www.filemakermagazine.com/Article513.html Quote
Dr_Flash Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Ik heb eens een PDFje van een stel studenten uit Enschede gezien dat over normalisatie heet te gaan.... Nou ik kon er geen wijs uit. Mijn begrip van Normalisatie is gewoon dat je door schade en schande vanzelf leert wat handige dingen zijn om aan te denken. Vooral logisch nadenken, dan krijg je vanzelf een bepaalde manier van werken in de vingers, en "weet" je op een goed moment ook of je een bepaald probleem met een extra layout, een script, een relatie of een calculatie kunt oplossen. Vaak zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, maar al doende leert men daarvan in veel gevallen de beste te kiezen. En ik ga er vanuit dat "De Wet" op het gebied van normalisatie wel grotendeels met mijn inzichten overeenstemt Quote
Rony Rabijns Posted January 30, 2004 Author Posted January 30, 2004 Normalisatie is gewoon dat je door schade en schande vanzelf leert wat handige dingen zijn om aan te denken. Vooral logisch nadenken, ... En ik ga er vanuit dat "De Wet" op het gebied van normalisatie wel grotendeels met mijn inzichten overeenstemt hier zit veel waarheid in. Quote
Dr_Flash Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Ja, leuk en leerzaam filmpje Ik zou toch een hoop dingen anders gedaan hebben, maar je steekt er allicht iets van op. Het grote voordeel is natuurlijk dat je niet een heleboel velden hebt zonder data erin in veel records, maar het nadeel wordt natuurlijk wel dat je al snel onnoemelijk veel records in het Details-file krijgt. Om met de grote voetballer Johan Cruyff te spreken: "Ieder nadeel hep ze voordeel" Quote
AvD Posted April 14, 2004 Posted April 14, 2004 En nu vind je er alles over op dit eigenste forum, en nog wel op een veilige plaats: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1242. Quote
Recommended Posts