Ga naar inhoud
  • 0

Kan iemand helpen ? - Factuur in PDF "inkorten"


SEBAS68

Vraag

Beste developers,

Als bijlage heb ik een fmp voor facturering toegevoegd. De bedoeling is dat de Factuur-PDF wordt "ingekort". Ik gebruik een portaal in mijn factuur. Maar wanneer is daarvan een PDF wil afdrukken zal uiteraard het portaal volledig qua hoogte worden afgedrukt. Ook al gebruik ik maar 2 regels van het portaal. Is er een mogelijkheid dat alles wat onder het portaal staat naar boven wordt opgeschoven ? De enige must is dat mijn Pdf intact blijft, omdat er links de gegevens van ons bedrijf komen te staan. Tevens loopt er een groene balk van boven tot onder. Daar wil ik eigenlijk niet aan tornen. Weet iemand of het überhaupt mogelijk is op de manier waarop ik het heb gemaakt ? 

De PDF wordt afgedrukt vanuit het layout facturen. Te benaderen via het opstartscherm.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

PS : Mede door tips van Banach, Marsau en Hiker is deze database tot stand gekomen. Bedankt daarvoor !

Groetjes,

Sebas

facturen(opschuiven-naar-boven).fmp12

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Sebas,

Je file net bekeken.
Een toevoeging kan zijn om via Lookup de prijs automatisch op te halen als je een product selecteert.

Over je factuur: een BTW tarief van 0,21% kennen we niet in Nederland, dat moet 21% zijn. Je berekening klopt dus ook niet, zal denk ik ook voor je kortingspercentage gelden.

Klantvolgnummer kun je nog automatisch laten invoeren, maar dat doe je ook al bij klantcode. Is dat dubbel?

Ik denk wel dat je je proces nog even moet vastleggen: op moment dat je een factuur maakt moet ook de datum vastgelegd worden. Anders krijg je straks factuurnummers en data die niet synchroon lopen.

Begin is er, nog veel te doen. Dat houdt het leuk.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hiker,

Dank je wel voor de info.

Betreft de percentages. Volgens mij zijn ze wel juist, alleen had ik de percentages niet goed ingevuld. Maar ik denk wel dat het allemaal klopt. Zo niet dan hoor ik het graag van je.

Dan nog over je aanvullingen :

1) Look up : Zou je dat kunnen uitleggen ? Eventueel met een voorbeeldje ? Ik zou wel stom zijn om geen gebruik te maken van je TIPS. Hartelijk dank !

2) Klantvolgnummer : Heb ik die dubbel uitgevoerd ? Hoe zou jij dat doen ? Of is hetgeen wat ik heb gedaan (met hulp hoor - haha) niet aan te bevelen ?

3) Factuurdatum wil ik idd genereren zodra deze wordt aangemaakt. Maar dat is simpel te verwezenlijken. Ik wilde eerst een aantal dingen testen.

Ik zie je reactie betreft 1) en 2) graag tegemoet.

Dank je wel voor het meedenken !

Groetjes,

Sebas 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat de percentages inderdaad goed gaan.

Bij veldopties kun je waardes automatisch laten invullen, dit kan door een berekende waarde of door een opgezochte waarde. Met de opgezochte waarde kun je dan de stuksprijs van een product uit de tabel halen. Voordeel is dat als je de prijzen aanpast dat oude ingevoerde waarden niet veranderen.

Klantnummer is niet verkeerd, maar wat is het verschil met klantcode. Het lijkt mij dubbel, maar ik weet niet wat je er mee wilt doen.

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je feedback Hiker.

Die lookup ga ik proberen. Bedankt voor de TIP !

Ik ga ook even kijken naar klantnummer en klantcode waarom ik dat op deze manier heb gedaan. Misschien heb ik het een en ander er dubbel instaan, omdat ik aan het testen was.

Dank je wel !

Groetjes,

Sebas

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...