Jump to content
  • 0

Verboden namen?

Frank ter Braak

Question

Posted

Filemaker Server (OSX 5.5v4) heeft opeens problemen met het openen van een filemeker document dat "Documenten" heet.

Als ik het bestand via "Remote administration" probeer te openen zie ik het niet tussen alle andere documenten staan en kan hem dus niet openen.

Als ik op de server zelf het zelfde doe met "FMServer Config" dan lukt het me wel om de file "Documenten" te kiezen en te openen. Ik zie dan via "Remote Adminstration" wel dat FMServer hem open heeft en kan hem ook indien nodig weer sluiten maar dan dus niet meer openen. Dat lukt alleen op de server via "FMServer Config".

Div test tot nu toe:

Als ik de naam verander in bv "Documente" (of wat dan ook) doet hij het wel.

Als ik .fp5 er aan toe voeg doet hij het ook maar alle andere files doen het ook zonder .fp5.

Als ik een andere file dezefde naam geef doet die het ook niet.

FMServer OSX heeft duidelijk problemen met die naam maar waaroom via "FMServer Config" niet en via "Remote Administration" niet.

Ik zou ook liever een echte ster of planeet naar mij vernoemd zien maar zou het niet wat zijn om een "Bug" te vernoemen naar diegen die hem gevonden heeft?

Dan zouden vele mensen dankzij Filemaker nog beroemd kunen worden. :?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
FMServer OSX heeft duidelijk problemen met die naam

Frank,

dat is inderdaad zo, omdat Documenten één van de voorbehouden namen is in het OS.

Als je OS X installeert (vanaf OS 9 al trouwens) worden er standaard een aantal mappen aangemaakt tijdens de installatie waarvan het systeem wil dat je ze gebruikt. Documenten is er zo eentje van, en Apple verwacht dat de mac-gebruikers die map gebruiken om hun documenten in op te slaan :lol: .

Maar die filosofie bezorgt jouw dus nu problemen.

PS : Vroeger waren FileMaker (Claris) en Apple verwant met elkaar. De communicatie zal daarom dan ook wel iets minder geworden zijn zeker :wink: ?