Jump to content
  • 0

Alleenstaand programma of gegevens aanpassen via het web

xenium

Question

Posted

Dag Filemaker-gebruikers

Ik heb recent Filemaker ontdekt (voordien al wel heel wat gelezen hierover).

Ik probeer nu een 'programma' te maken voor het bedrijf waar ik vrijwilligerswerk doe. Zij bieden een hele hoop workshops aan en de inschrijvingen gebeuren nu via aparte documenten.
Om bijvoorbeeld ontbrekende betalingen te checken, is dit best tijdrovend.

Zo dacht ik er nu over om een soort alleenstaand programma te maken of via een website de andere gebruikers gegevens laten aan te vullen.

Zelf heb ik een licentie van Filemaker Pro, maar het bedrijf waar ik vrijwilligerswerk doe, heeft dit geld niet, dus kan geen licentie aankopen.

Is er een mogelijkheid dat andere gebruikers via bijvoorbeeld een website of iets dergelijks de gegevens kunnen updaten, zonder dat zij een licentie nodig hebben?

Dank je wel

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Of FileMaker cloud, eveneens onbetaalbaar voor budgetlozen.

Maar het helpt als je een heldere concept hebt van de applicatie die je voor ogen hebt. Dan kan je wellicht ook bepalen of het een business case hebt. En dat het dus wat oplevert, in plaats van dat het wat kost.

• 0
Posted
Op 26-10-2021 om 16:44, bigbadwolf zei:

Zie hier een voorbeeld van hoe FileMaker initiatieven vakkundig de nek heeft omgedraaid door geen Runtime-optie meer te bieden…

ik krijg de volgende melding:  bij het invoeren en wijzigen van data , dus geen layoutveranderingen e.d. 

de runtime is gemaakt in FMP16, ik heb er in het verleden diverse gemaakt, totdusver altijd goed. ik moet er bij zeggen, dat het oorspronkelijk bestand gemaakt is in FMP18

heb ik al meer zo gedaan . dus dat het niet zijn. misschien iets met privileges ?

wie weet de oorzaak ? 

Emma1891278985_Schermafbeelding2021-11-11om16_00_23.png.1992b070db160bee1e01d47fb78c82eb.png