Jump to content

Professional versus hen die het willen worden.

Recommended Posts

Posted

Ik las over het derde seminar. Eigenlijk zou ik er graag bij willen zijn, maar de dialoog in acht genomen betreffende het niveau van het forum, toen het pas begon en het niveau nu, durf ik het niet meer. Ik ben geen professional, maar wil wel streven naar dat niveau. Ik realiseer me dat ik daar nog lang niet ben. Graag zou ik in contact komen met mensen die ook nog wat meer aan de beginnerkant zitten. Met hen zou ik dan in gezamenlijke inspanning ons beginnerniveau op kunnen krikken, totdat we wellicht aansluiting kunnen vinden bij de profs. Iedereen moet toch ergens kunnen beginnen. Ik realiseer me dat er door profs veel tijd in dit forum gestoken wordt, ik heb het ervaren en was er heel blij mee. Omdat ikzelf meer profiteer dan investeer voelde ik mij ook geroepen toen er een investering gevraagd werd rond de vertaling van allerlei scriptstappen en statuswaarden. Daarom heb ik dat gedaan. Ik kan immers niet alleen profiteren zonder ook te investeren. Ik zou het erg jammer vinden als de animo van profs voor dit forum verminderd. Misschien kan het worden tegengegaan door een niveauverschil te creëren, door het toevoegen van een "Vraag en antwoord profs" en "Vraag en antwoord novices". Wanneer beginners in de gaten krijgen dat ze bij het niveau van de profs beginnen te geraken, verschijnen ze vanzelf wel op die plek. Het kunnen blijven volgen van de discussies tussen profs is interessant en die zou ik zelf graag willen blijven volgen. Daarnaast hoef ik niet allerlei emiticons te gebruiken, die aanduiden hoe ik me schaam, kwaad maak of verbaas over wat ik allemaal wel en niet kan en ken of gekund en gekend zou kunnen hebben. Wat vinden jullie van dit voorstel? We houden mijns inziens daarmee zowel de profs als de novices op het forum. Alleen de admin moet dan even aan het werk. Voor hem ook Chapeau!!!, immers dit is een prachtig forum.

Posted