Jump to content
  • 0

fax automatisch versturen

jw

Question

Posted

Wie heeft een oplossing onder Windows?

Filemaker heeft een aantal faxnummers en een aantal namen van Word of PDF-bestanden. Die moeten worden verstuurd.

Nu kan ik uit Filemaker een export doen van de faxnummers met erbij een opmerking en een naam + pad van een bestand. Die moeten dan, even later, automatisch worden verstuurd zonder de tussenkomst van de gebuiker.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Met faxen heb ik het nog niet gedaan maar d.m.v. de scriptstap SendMail dewelke gebruikt wordt om een extern programma te openen (klinkt niet logisch, maar tja ...) heb ik het wel klaar gespeeld om emails te verzenden met de gewenste documenten (ongeacht hun formaat) in bijlage te verzenden.

Misschien is dit een begin ?

Veel Suc6 8)

Danny

• 0
Posted
tenminste als je weet hoe je met FM moet printen :)

Als dat geen steek onder water is :wink: ... Nog even geduld voor de zeven... Alle printproblemen (waren die er dan? :wink: ) zouden dan opgelost zijn. Er zijn er die dat geloven en dat ook beweren...

• 0
Posted

maar, hoe zit dat dan met het faxnummer?

als ik een record wil printen, dan snapt de printer wat eruit moet komen. Daarbij wordt dan de actieve layout gebruikt. Maar die fax moet ook weten naar welk nummer het moet worden gestuurd. Hoe gaat dat dan via zo'n printer driver?

• 0
Posted
Maar die fax moet ook weten naar welk nummer het moet worden gestuurd. Hoe gaat dat dan via zo'n printer driver?

je krijgt de kans dat nummer in te tikken in je print dialog box. (of indien je gebruik maakt van een adresboek, kan je het selecteren uit de adreslijst)

voor zover ik weet kan je met FileMaker niet rechtstreeks je faxsoftware aansturen inclusief een faxnummer dat uit je database komt. dus dat blijft "dubbel" werk.

• 0
Posted

ja, maar dat moet dus juist wel automatisch.

Ik heb inmiddels het programma Zetafax gevonden.

Deze kijk automatisch in een directory of er iets klaar staat.

In een klein tekstfiletje geef je dan het faxnr en de bestandsnaam aan.

Bovendien kan je een opmerking voor de coversheet opgegeven.

Maar ik heb er nog geen ervarig mee.

Heeft iemand ervaring met dit programma? en wekrt het ?