Ga naar inhoud
  • 0

Selecteren van een .txt file om te importeren


SEBAS68

Vraag

Ari heeft me geholpen om een tekstbestand te genereren met een timestamp. Werkt perfect ! Ik kan nu een txt bestand exporteren van mijn winkelwagen. 

Maar nu stuit ik op het probleem dat ik 1 van de geëxporteerde bestanden wil importeren. 

Graag wil ik de bestandsmap openen en het bestand selecteren, die ik nodig heb om te importeren.

En importeren lukt allemaal wel, maar simpel de bestandsmap openen om een willekeurig bestand (.txt) te selecteren lukt me maar niet.

Kan iemand mij helpen ?

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Sorry mannen, maar ik kom er (voorlopig) met jullie hulp ook niet achter. 

Misschien heb ik het niet goed omschreven. Ik heb een variabele naam voor de text file (deze wordt namelijk met timestamp gegenereerd). De naam van de file is : Winkelwagen_xxxx_xxxx.txt (De eerste vier X'en zijn de datum en de laatste 4 X'en de tijd).

Maar ik heb nog geen enkel idee hoe ik de map moet openen waarin de text files staan. Waarna je de gewenste file kiest. ( ik krijg elke keer de melding : bestand xxxxx niet gevonden)

PS :  Elke regel in de text file is 1 record. Dus niet de hele text file voor 1 record.

Ik heb een schermafbeelding toegevoegd. En ik vermoed dat ik hier het een en ander verkeerd heb gedaan.

Schermafbeelding 2021-11-22 om 13.20.21.png

Link naar reactie
  • 0

Wat je wilt kan FileMaker niet uit zichzelf. Je kunt bestanden via een script importeren, maar niet een complete map.

Het pad wat je hebt staan werkt overigens ook niet. Een wildcard in de bestandnaam werkt hier niet, en ook de dubbele punt is niet toegestaan.
Je zou een dergelijk pad kunnen opvragen door een variabele te maken:
Get ( DesktopPath ) & "/FileMaker file/"

Alleen gaat dat niet werken omdat hij hier letterlijk een bestand(verwijzing) verwacht.

Vraag is of je al weet wat de bestandsnamen zijn? Als dat zo is dan kun je met een loop de bestanden aflopen, anders zul je een externe bron moeten gebruiken (bijv. een plug-in of AppleScript) om erachter te komen welke bestanden er in de map staan.

Link naar reactie
  • 0

Zet in de dialoog 'Bestand openen:' $FileName

Zet in je script:

Set Variable [ $FileName ; Value: "~/Documenten/Winkelwagentjes/Winkelwagen_xxxx_xxxx.txt" ]

Experimenteer of het nodig is om er nog 'filemac::' bij te zetten.

Eventueel gebruik je 'Get ( DocumentsPath )' om de juiste syntax voor de map 'Documenten' op te halen.

aangepast door hbrendel
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...