Ga naar inhoud
  • 0

Berichten via Filemaker versturen naar sms


se7en

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanzelfsprekend kan je sms verzenden vanuit FileMaker.

gebruik van iMessage icm AppleScript ligt misschien minder voor de hand voor server (hoog volume) server oplossingen. Maar kan ook.

je kan gebruik maken van de API’s van providers als MessageBird of Twilio. 

Sinds jaren kan je ook FmSMS aanschaffen, waarin de integratie al is uitgewerkt.

via MessageBird etc moet ook integratie met Whatsapp mogelijk zijn. 

Link naar reactie
  • 0

Als het je om SMS-jes gaat kan het ook via CM. Gebruik het dagelijks.

Gebruik daarvoor de MBS plugin, maar het kan volgens mij ook zonder als je de cURL commando’s in FileMaker zelf aanroept (ik gebruik de MBS ook voor andere acties, dus ik heb geen noodzaak het om te schrijven).

MMS-berichten is een ander verhaal. WhatsApp zou ik niet weten, nog geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

Via AppleScript heb ik op internet wel een script gevonden maar helaas is het niet mogelijk een sms te sturen indien er eerst geen bericht naar dat nummer werd gestuurd. Voordeel is wel dat je met applescript gratis smsjes kan versturen via FM (wel op Mac).

Weet iemand hoe je via applescript ook een sms kan sturen zonder eerst een bericht via iMessage naar dat nummer te versturen.

on run
    set targetBuddyPhone to "+32xxxxxxx"
    set targetMessage to "test met berichten"
    tell application "Messages"
        set targetService to 1st service whose service type = iMessage
        set targetBuddy to buddy targetBuddyPhone of targetService
        send targetMessage to targetBuddy
    end tell
end run

Link naar reactie
  • 0
5 hours ago, se7en said:

Voordeel is wel dat je met applescript gratis smsjes kan versturen via FM (wel op Mac).

Je kunt je ook afvragen of het niet verkeerde zuinigheid is? Bij een gateway provider kost een berichtje ca. 10 cent. Als dat al teveel is?

Voordeel is dan wel dat je niet beperkt bent tot macOS (ook al ben ik geen Windows-gebruiker, een groot deel van de wereld is dat wel).

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij werkt het URL-schema ook voor iMessage/Berichten. De scriptstap "Open-URL" met:

sms:[gsmnummer]&body=[maximaal 160 tekens]

Dan opent op je mac de app iMessage/berichten en kan je op send/verstuur klikken. Het bericht wordt niet stilletjes vertuurd, je zal nog even op versturen moeten klikken.

Link naar reactie
  • 0
On 11/22/2021 at 9:00 AM, bigbadwolf said:

Als het je om SMS-jes gaat kan het ook via CM. Gebruik het dagelijks.

Gebruik daarvoor de MBS plugin, maar het kan volgens mij ook zonder als je de cURL commando’s in FileMaker zelf aanroept (ik gebruik de MBS ook voor andere acties, dus ik heb geen noodzaak het om te schrijven).

MMS-berichten is een ander verhaal. WhatsApp zou ik niet weten, nog geen ervaring mee.

CM met curl is behoorlijk configureerbaar.

Whatsapp is ook niet bepaald moeilijk te realiseren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...