Ga naar inhoud
  • 0

Rapporten maken met begindatum en einddatum


SEBAS68

Vraag

Zie bijlage. De opzet is nog niet helemaal gereed, maar ik kan geen oplossing verzinnen in het menu "rapporten". Ik wil graag de begindatum en einddatum gebruiken om het aantal uren uit te rekenen die de gekozen persoon heeft gewerkt. Het resultaat onder het portaal is het totaal aantal uren. Maar nu wil ik dus het aantal uren bereken van een bepaalde periode. De bedoeling is dan dat ik later de rapporten kan opslaan, dan wel in pdf kan afdrukken. Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt voor Julie reactie(s).

Groetjes,

Sebas

Werkuren.fmp12

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je wel Grote Boze Wolf ! Eigenlijk is het heel simpel te realiseren via relaties. Ik wist echter niet waar de mogelijkheden lagen.

Er is echter toch nog een klein probleempje. Ik dacht namelijk dat na de portaal filtering ook het aantal uren overeen zou komen met de zichtbare records in het portaal. Maar dat kan natuurlijk niet, omdat de berekening die ik er op los heb gelaten de som is van alle records in de tabel werkstaten.

Ik zou graag willen dat de uren overeenkomen met de zichtbare records ná portaal filtering. 

Is dat mogelijk ? En makkelijk te realiseren ?

Ik zie je reactie graag tegemoet. 

Dank je wel alvast.

Link naar reactie
  • 0

Grote Boze Wolf, zou je toch nog eens willen kijken naar een script in de fmp.12 ? 

Ik heb geen idee of het echt aan 't script ligt, maar de debugger stopt wel bij het vastleggen van het record.

Het gaat om het "invulblad gewerkte uren"  en het vastleggen daarvan. 

Ik krijg een melding : "Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat dit veld niet kan worden gewijzigd".

Ik zoek me rot waardoor deze melding komt, maar wellicht heb jij dit zo gevonden.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Link naar reactie
  • 0

Sebas… als je bedoeld het script ‘Kopieren naar Werkstaten’, dan loop je ‘vast’ op het instellen van een calculatie (Totaal_uren). Je kunt een calculatie geen waarde geven via een Set field.

Om deze verwarring bij het scripten te voorkomen kun je ervoor kiezen veldnamen herkenbaar te maken door bijvoorbeeld achter de naam _c toe te voegen bij calculatievelden. Veel ontwikkelaars voegen kenmerken aan velden toe om ze herkenbaar te maken. Hoe je het doet is niet zo belangrijk, zolang het maar consistent en duidelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je dat ik de calculatie "persoon" niet kan kopiëren op deze manier ? Ik probeerde namelijk de calculatie Persoon (voornaam - tussenvoegsels - achternaam) te kopiëren.

Maar als ik jou goed begrijp moet ik alles kopiëren en de berekening opnieuw laten uitvoeren in het nieuwe tabel óf opzoeken gebruiken in de tabel personen ? Of heb ik je niet helemaal goed begrepen ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...