Jump to content
  • 0

Export naar Exact

Rob van der Sloot

Question

Posted

Ik heb een applicatie waarbij facturen worden geexporteerd naar exact volgens de specificaties van Exact. Soms doet Exact raar doordat een bepaald aantal records ineens niet wordt geaccepteerd. heeft iemand hier ervaring mee en is bekend met dit probleem?

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Exact heeft toch een import-log-achtige constructie? Je krijgt een melding wanneer je aan het importeren bent, of er wordt een tekstbestand bijgehouden met het verloop van de import?

Welke fout wordt gemeld als reden dat de records niet geïmporteerd worden?

• 0
Posted

Bij de import van factuurregels -via de XML server module- wordt gekeken of de debiteur ook aanwezig is. In veel gevallen gaat de import mis wanneer de debiteur niet eerst geimporteerd is. Mocht dit niet de oorzaak zijn dan hoor ik graag van je. Ik heb de problematiek i.c.m. Exact Globe 2000 redelijk doorgeworsteld.

Blimpo

• 0
Posted

De import in Exact gaat volgens de specs van Exact (module E-Import). Het bestand is een csv bestand. Dit gaat meestal goed. Alleen als een bankrek nummer niet goed is ingevuld geeft Exact daar dan een foutmelding op. Als dit wordt aangepast wordt de import wel geaccepteerd.

In januari worden een batch gemaakt van alle records.( 8000 stuks) Dit gaat in stappen van ca. 50 -100 records. Dit zijn dus records die reeds eerder zijn geimporteerd en nieuwe records. Bij de laatste keer was er in een bepaalde batch van 150 records. Alle records werden netjes geimporteerd, alleen de laatste 42 records gaven problemen met het uitprinten van de facturen. We hebben het probleem ook voorgelegd aan Exact. Maar ik vraag me af of het mogelijk is dat het filemeker csv export formaat toch af en toe verkeerde records kan produceren. het lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch. Het hele spul draait op een windows 2000 Netwerk.

De bestanden staan op een server, maar niet op FMP server. Het is een gewone Host-Client applicatie. Er zijn 4 gebruikers.

• 0
Posted

Ik denk niet dat FileMaker per ongeluk een keer een verkeerde volgorde van data exporteert. Wat nog een veel voorkomende oorzaak van problemen kan zijn is een -per ongeluk- ingevoerde enter in een veld waar bijvoorbeeld alleen een naam hoort te staan. Hierdoor wordt het record bij het exporteren naar csv formaat in tweeen gesplitst en gaat de import gegarandeert mis. Dit is af te vangen door een controle op invoer van enters.

Het bankrekeningnummer kan tijdens de invoer geontroleert worden aan de hand van de elf proef. Volgens mij staat deze ook elders in het forum vermeld.

Hoe bouw je een het csv bestand op met kop- en detailregels? Ook hier kan een foutje ingeslopen zijn.

Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen.

Blimpo

• 0
Posted

Das toevallig! ben net bezig om dit onderzoeken, hoe je kunt koppelen met Exact.

Waar kun je deze informatie vandaan halen?

Kan iemand vertellen, hoe die export er uit ziet?

• 0
Posted

Nooit problemen mee gehad; ook niet met sets van 2000+ recs.

ik weet naturrlijk niet wat anderen hebben geprobeerd, maar ik exporteer een tab gescheiden bestand met een .csv naam.

de records bestaan uit 1 veld (berekend)

(ik krijg de attachment er niet bij, ik probeer het later nog eens.)

stuur een mailtje indien je serieuze interesse hebt.

Joost

• 0
Posted

Ik werk met een export uit FMP Macintosh. In dit geval tijdschrijf-gegevens, die door Exact worden opgevangen. Exact wil een komma-bestand.

Ik doe in FMP een aantal checks op de ingevoerde gegevens (inderdaad, de returns uit datavelden halen), breng de gewenste gegevens vervolgens samen in één veld waarbij ik zelf de komma aanbreng tussen de gegevens. En exporteer vervolgens als tab-gescheiden bestand dit ene berekeningsveld.

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik het heb gemaakt. Maar ik denk dat de reden waarom ik het zo gedaan heb, was omdat in de komma-export die door FMP-Mac werd gemaakt de linebreak (tussen de records) niet door Exact werd herkend. En dit met een tab-bestand geen probleem was (vandaar dat ik de komma's zelf calculeerde).

Het geeft je als voordeel dat je zelf een aantal checks kan doen voordat de data naar Exact gaat.