pjotter Posted February 4, 2004 Posted February 4, 2004 Onvoorstelbaar, steek je heel wat tijd in een database voor een vereniging die werkt als een klok en die door de gebruikers als zeer gebruiks vriendelijk wordt ervaren (op basis filemaker), beslist het bestuur toch voor access te kiezen. Het mooiste van alles is dat het Acces bestand al voor 90 % klaar is dus die kost mij de minste moeite om af te maken. (filemaker pas voor 60% klaar). Toch ben ik van mening dat de database op basis van filemaker meer geschikt is voor de vereniging. De reden hiervan is dat we al 3 data bases hebben op basis van een DB3 en DB4 programma waar echter de makers niet meer in de vereniging zitten en niemand er verder goed mee overweg kan. Dit laatste wil ik dus voorkomen en daarom mijn voorkeur voor filemaker. De secretaris is echter in het bedrijfsleven een zeer belangrijke trouble shooter dus de rest van het bestuur luisterd naar hem. Sorry maar ik moest even dit kwijt!!! Het mooiste van dit alles is dat die eikel van een bestuurder zelf voor de gaos heeft gezorgd door de oude database die perfect werkte niet meer te gebruiken en te verminken waardoor we alle gegevens kwijt zijn zonder backup. Nu maar verder voor de vereniging Quote
Dr_Flash Posted February 4, 2004 Posted February 4, 2004 Vader, vergeef het hen, want zij weten niet wat zij deden...... Quote
pjotter Posted February 6, 2004 Author Posted February 6, 2004 inderdaad, ze weten niet eens waar ze over praten, ik ben pas kort bezig met filemaker maar ik val telkens weer van mijn stoel van verbazing Blijkt dat men in juni vorig jaar al bezig was met een onbekent bestand te converteren naar een leesbaar bestand, men heeft hier weken over gedaan hoorde ik vandaag. Toen ik vroeg of het eens mocht proberen stond het na ruim 1 uur op het scherm en kon de belangrijkste info worden bewaard. Het mooiste is ik hoef er geen moeite voor te doen, gewoon inlezen en importeren maar. Mijn pet gaat af en ik maak een diepe buiging voor filemaker. Quote
Dr_Flash Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 Mijn pet gaat af en ik maak een diepe buiging voor filemaker. Hmmm Kniebeschermertjes al omgedaan? Ik ben ook druk doende om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren voor Filemaker En dat gaat steeds beter moet ik zeggen Quote
Recommended Posts