Jump to content
  • 0

Van MS Word naar Filemaker

edc

Question

Posted

Dit is eigenlijk meer een Visual Basic vraagje, maar ik probeer het toch maar eens. Weet iemand hoe ik vanuit Word of Excel via een macrootje een filemakerbestand, dat gehost wordt door een server, kan openen? Iemand heeft namelijk in filemaker een portaalbestand gemaakt van waaruit hij, naast filemakertoepassingen, ook Word en Excel documenten kan openen. Hij zou nu ook graag vanuit deze documenten graag terugkeren naar het portaalbestand.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik volg niet helemaal. Werkt deze 'truuk' ook als je niet werkt via webcompagnion? De bestanden worden dus niet gehost via de webserver maar via fmserver 5.5.

Ik had eerder gedacht aan een lokaal bestandje bij iedere client te plaatsen. In dat bestandje plaats ik dan een startupscript wat de gehoste applicatie opent.

Mijn vraag dus hoe kan ik vanuit word of excel dmv visual basic dit filemakerbestandje opstarten?

• 0
Posted

Ik begrijp het niet goed. Vanuit FileMaker wil je Word en Excelbestandjes openen, en dan weer terug naar Filemaker? Dan hoef je niks te gebruiken om de filemaker-database te openen. Die staat dan namelijk al open, en als dat zo is, kun je er met Alt+Tab naartoe springen. Maar ik heb het idee dat dat niet is wat je bedoelt..... :roll:

• 0
Posted
Ik volg niet helemaal. Werkt deze 'truuk' ook als je niet werkt via webcompagnion? De bestanden worden dus niet gehost via de webserver maar via fmserver 5.5.

Ik had eerder gedacht aan een lokaal bestandje bij iedere client te plaatsen. In dat bestandje plaats ik dan een startupscript wat de gehoste applicatie opent.

Mijn vraag dus hoe kan ik vanuit word of excel dmv visual basic dit filemakerbestandje opstarten?

Deze 'truuk' is niet voorbehouden aan het gebruik met de webcompanion. Voorbeeld:

Bestand heet adressen.fp5 met password geheim. Het bestand wordt gehost op filemakerserver "fm1". Je URL wordt dan:

fmp5://geheim@fm1/adressen.fp5

• 0
Posted

Eigenlijk moet ik je gelijk geven dr. Uiteindelijk lijkt het misschien een overbodige vraag. Maar ik dacht zo voor de rechtlijnigheid (of gebruiksvriendelijkheid -> alt-tab is bij veel recente gebruikers niet meer zo gekend): als je in filemaker met een knopje naar word of excel kunt, dan zou het leuk zijn indien je dan vanuit excel of word met een knopje zou kunnen terugkeren.