Ga naar inhoud
  • 0

Inspiratie gezocht (XLS import)


JanDaems

Vraag

Gegroet allen,

Ik zoek wat inspiratie om een facturatiesysteem op te zetten dat vrij eenvoudig te gebruiken is.

Maandelijks heb ik een XLS lijst met een heel aantal kolommen. Uit deze lijst zijn slechts 3 kolommen noodzakelijk om een factuur op te maken.

- Klant ID

- aantal gewerkte uren

- datum prestatie

Ik zoek naar een eenvoudige manier om deze lijst te importeren zodanig dat op het einde van de maand "met 1 druk op de knop" de facturen aangemaakt worden. Aangezien het maandelijks over een 2.000-tal facturen gaat is dit manueel niet mogelijk.

Iemand een idee hoe ik hier best aan begin ?

 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even met de Franse slag:

de xls importeren in een hulptabel. Een goede, herhaalbare import definiëren. 

Factuurregels zijn in jouw geval niet strikt noodzakelijk denk ik, hoewel een best practice om het wel te doen. 

In het systeem wel minimaal een klantentabel en facurentabel. 


Maak een script dat maandelijks facturen genereert uit de hulptabel; na afloop tabel legen. 
Deze kan je dan printen of mailen. (2000 facturen mailen is wel een dingetje, vereist een service (smtp of via API). 

je zou het volledig kunnen automatiseren als je de basis goed op orde hebt. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...