Jump to content
  • 0

Hotelsoftware

Tarik

Question

Posted

Hey,

Zijn er hier soms Filemaker Devloppers uit West Vlaanderen die ervaring hebben met FM Devlopper 6. Wij zijn namelijk op zoek naar iemand die een handje kennis heeft en eventueel ons kan helpen met het opbouwen van een hotelsoftware.

Het basic is reeds gemaakt, maar voor de fijne afwerkingen op bv reservatie niveau zitten we zelf met een tekort aan kennis. Indien er mensen zijn die reeds een gelijkaardig soft hebben ontworpen zeker welkom.

Met vriendelijke groeten,

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een paar puntjes:

1. je zult echt specifieker moeten zijn in wat je precies wilt, wat je al geprobeerd hebt en waar je niet uit komt. Bij voorkeur door (een kloon van) je huidige bestand te posten, ter illustratie.

2. Ik denk dat je aan FileMaker Pro ook wel genoeg hebt, en dat het niet met Developer hoeft.

• 0
Posted
Wij zijn namelijk op zoek naar iemand die een handje kennis heeft en eventueel ons kan helpen met het opbouwen van een hotelsoftware.

ik heb jaren geleden (FM 4) een systeem mee op poten gezet en onderhouden voor een golfhotel hier in de buurt. Daar werden oa kamerreservaties geboekt, consumpties genoteerd, seminarielokalen geboekt, minibars afgerekend, fakturen gemaakt enz. Kortom, zowat alles wat moest bijgehouden worden in een hotel.

Probeer eens te formuleren waar je vastloopt of waar je niet uitgeraakt. We gaan je dan proberen verder te helpen.

• 0
Posted

Nu, ik ben van Brugge en wil best wel eens helpen maar uit je vraag kan ik niet afleiden waar de problemen juist zitten en zodoend of ik iets kan doen of niet. Iemand anders z'n werkstukje bijwerken is meestal niet zo makkelijk.

• 0
Posted

Voila,

Aangezien ik niet voor eigen rekening werk, zal een dem op de site plakken onmogelijk zijn. Het is inderdaad ingewikkelde het juiste probleem te verstaan uit een dialoog tekstje, het is uiteindelijk nog moeilijker om te helpen, en de software uit te brijden, als je niet goed de fisie van het uiteindelijk resultaat kent.

Momenteel zit ik niet ergens echt vast, maar heb heel wat moeite om scripts uit te voeren van een bestand tot een andere. Verder moet er nog iets bedacht worden voor de reservaties, maar dit is eigenlijk nog helemaal van nul te beginnen. Het beste is als er iemand zich geroepen voelt, om is af te spreken, en zien wat er al bestaat en wat er uit moet komen. Vervolgens even uithoren wat er allemaal kan en welke tijd dit in beslag kan nemen, alsook aan welk tarief.

L. Tarik

• 0
Posted

Je hebt eigenlijk heel simpel gezegd gewoon een filemaker developer nodig, een persoon dus welteverstaan. Die zitten hier genoeg, misschien kun je eens je plan van wensen en eisen posten?

• 0
Posted

Eigenlijk is dat het ongeveer wat ik nodig heb,

maar meschien ietsjes meer. Buiten het maken van de software, moet ik eigenlijk zelf goed weten hoe het gemaakt is dat ik hem ten aller tijden kan wijzigen, ik werk namelijk voor een keten. Soms worden er verkocht en soms aangekocht. Momenteel 13 hotels in de keten over Frankrijk, Engeland, Belgie en Duitsland en 1 tje in Nederland. Binnenkort 1 in Luxenburg, ikzelf ben de enigste die de hard en software doet en we gebruiken momenteel Micros Fidelio als software, iets dat ik absoluut tegen 2005 wil wijzigen. Nu, zonder komentaar op de FM developper, nee, ik zoek niemand om aan te nemen, anders is mijn job wellicht overbodig, ben ervan overtuigd dat jullie dat verstaan.

• 0
Posted

Als je je systeempje een beetje fatsoenlijk op zet dan hoef je echt geen aanpassingen aan de software te doen, alleen om nieuwe landen, vestigingen o.i.d. toe te voegen. Dat je je baan niet kwijt wilt begrijp ik :D

• 0
Posted

Wel,

Helaas ben ik met dit slechts deeltelijks akkoord. Aangezien niet alle hotels dezelfde ster eenheden bezitten, spreken we van verschillen tussen elk hotel. Prijzen verschil, sommige hotels hebben een restaurant, andere zelfs seminarie ruimtes, nog anderen hebben suite's of famillie kamers. Om nog maar te zwijgen over kamer eenheden, en verschil in btw en Euro Pond verschil. Dit alles maakt dat het gebruik van één en dezelde software ruim onmogelijk is.

L. T.

• 0
Posted

Jawel hoor, zolang je het maar variabel houdt:

je kunt gaan denken aan een tabel objecten, een tabel object typen en een tabel eigenschappen. Een object is dan dus een kamer, een seminar ruimte of wat-dan-ook. Dat geef je aan door een relatie met de tabel object-typen. Verder kun je de prijs, of het aantal personen aan de tabel eigenschappen koppelen met een koppeltabel. Of je hier zin in hebt mag je natuurlijk zelf weten... 8)

• 0
Posted

Je moet het zeker in 1 programma doen want anders mag je elke verandering overdoen in alle versies.

Gewoon een paar voorkeuren instellen met globalen en daar dan scripts en layouts op maat maken. Uiteindelijk een hele klus maar noodzakelijk.

• 0
Posted

Tarik, als ik het goed begrijp heb je gewoon een FileMaker-programmeur nodig die je het een en ander verder wil leren, met als focus de toepassing die jij nu aan het maken bent.

Dit is wat ik "Personal Consultancy" noem. Het is niet eenvoudig om iemand te vinden die je wat kan leren. De meeste ontwikkelaars willen OF zelf iets voor je maken, OF je hun standaardpakket verkopen.

En daarbij moet de persoon die jou begeleidt ook in staat zijn om zijn/haar kennis over te dragen op een manier die voor jou begrijpelijk is.

Ik heb in het verleden wel aan persoonlijke begeleiding gedaan, maar heb daar nu de tijd niet meer voor.

Ik ken in Nederland wel een aantal mogelijkheden, en zal je die via prive-message sturen. Helaas, ik ken niet de mogelijkheden in België / West-Vlaanderen.

Je zou eens kunnen informeren bij FileMaker-België. Als het goed is hebben zij een overzicht van alle geregistreerde FileMaker-programmeurs in België, en wellicht dat zij kunnen helpen om in contact te komen met iemand. Ik weet dat FileMaker-Nederland dat doet voor mensen die contact met hen opnemen.